Sky Magnetar

Hypersonický letoun Sky Magnetar přepraví cestující přes půl zeměkoule během několika minut

  • Na druhý konec světa v rekordním čase
  • Sky Magnetar ztělesňuje budoucnost letectví

Španělský designér a fanoušek letectví Oscar Viñals na sebe znovu hlasitě upozornil. Tentokrát vypracoval koncept nadzvukového dopravního letadla Sky Magnetar, které bude třikrát rychlejší než legendární Concorde. To znamená, že teoreticky přeletí Atlantik za méně než hodinu.


Nepřehlédněte: Na Mars se dostaneme za pár sekund. Warpový pohon bude realitou, říkají vědci


Futuristický letoun Sky Magnetar

Sky Magnetar z dílen designéra Oscara Viñalse vypadá spíše jako vesmírná loď, než jako letadlo, ale právě proto představuje budoucnost. Futuristický dopravní prostředek, pojmenovaný po neutronové hvězdě, je navržen tak, že má čtyři křídla a dva mohutné motory. Na délku měří 112 metrů a pojme 120 cestujících sedících ve dvou řadách. 

Zajímavostí je, že tvůrce Sky Magnetaru nepočítá s okny. Designér vysvětluje, že vzhledem k vysoké rychlosti a úrovni tlaku bylo bezpečnější zvolit konstrukci bez oken. Nahradil je proto digitální projekcí toho, co se děje kolem letadla.

Podle Oscara Viñalse letoun dosáhne cestovní rychlosti až 6 760 km/h, což odpovídá rychlosti Mach 5, tedy více než pětinásobku rychlosti zvuku. Hyperosnické letadlo pohání vodíkové palivové články, což je typ technologie, díky níž bude výrazně efektivnější než průměrný dopravní letoun, a to jak z hlediska spotřeby paliva, tak i emisí.

Podaří se vše zrealizovat?

Přiznáme se, že na koncept Sky Magnetaru se krásně dívá, ale jako u mnoha jemu podobných bohužel prakticky neexistuje šance, že by něco podobného v dohledné době vzniklo. Neméně pozoruhodný je i Viñalsův návrh z roku 2022.

Futuristický letoun HSP Magnavem o hmotnosti 590 000 kilogramů v konceptu pohání čtyři masivní motory, které jsou umístěny v trupu, nedaleko od fúzního reaktoru uschovaného pod palubami pro cestující. Letadlo dlouhé sto sedmdesát metrů řídí lidská posádka, které asistuje umělá inteligence, obsluhující laserové naváděcí systémy.

„S mnohem tiššími motory, větší kapacitou cestujících a snad i levnějšími letenkami, by Magnavem mohl svět vrátit do zlatého věku nadzvukového cestování,“ věří designér.

Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Oscara Viñalse, zdroj: SCB, ZME Science

Total
0
Shares
1 komentář
  1. Designér nerovnáse konstruktér 😀 Už od pohledu to nevypadá funkčně na tyto rychlosti. Nic vypovídajícího…

Comments are closed.