HSP Magnavem

HSP Magnavem je letadlo budoucnosti na jaderný pohon s lázněmi a posilovnou, které pojme až 500 cestujících

  • Luxusní letadlo pojme až 500 cestujících
  • Řídit ho budou lidští piloti i umělá inteligence

HSP Magnavem vypadá spíše jako vesmírná loď než jako dopravní letadlo a právě proto představuje budoucnost. Pět set cestujících by dopravilo kamkoli po světě nadzvukovou rychlostí a třeba cesta z Londýna do New Yorku by trvala pouhé tři hodiny.


Nepřehlédněte: Tyto telefony Xiaomi a Redmi se stanou nesmrtelnými. Výrobce je bude aktualizovat celou věčnost


Jaderný pohon a umělá inteligence. Chybí něco?

Zapomeňte na Boeing 777 nebo slavnou ukrajinskou Mriju, v hlavách nadšenců se rodí nápad na stavbu nového futuristického letounu. A musíme uznat, že tento projekt patří bezpochyby k tomu nejzajímavějšímu, co jsme kdy viděli.

Koncept známý jako HSP Magnavem počítá s tím, že na nebi dosáhne cestovní rychlosti až 1 800 kilometrů za hodinu, což znamená, že let z Londýna do New Yorku by trval pouhé tři hodiny.

HSP Magnavem
Zdroj: se souhlasem Oscar Vinals

Futuristický letoun HSP Magnavem

Obrovský letoun podobný létajícímu talíři má dvě paluby: business a první třídu nahoře a „superturistickou“ třídu dole. Designér počítá s tím, že HSP Magnavem pojme až 500 cestujících, přičemž ti nahoře by měli k dispozici „veškerý představitelný luxus“, jako jsou soukromá apartmá a lázně nebo místnosti s virtuální realitou.

70 metrů dlouhé letadlo o hmotnosti 590 000 kilogramů mají pohánět čtyři masivní motory, které budou umístěny v trupu, nedaleko od fúzního reaktoru uschovaného pod palubami pro cestující.

Budoucnost dopravního létání?

HSP Magnavem by řídila lidská posádka, které by asistovala umělá inteligence, obsluhující laserové naváděcí systémy. S mnohem tiššími motory, větší kapacitou cestujících a snad i levnějšími jízdenkami, by Magnavem mohl svět vrátit do zlatého věku nadzvukového cestování, doufá autor návrhu Oscar Vinals.

Španělský designér vysvětlil, že jeho koncept není žádné sci-fi, ale je prý založen na realitě – má jít o mix mezi moderními letadly a rodícími se technologiemi. Slavný britsko-francouzský letoun Concorde měl hned několik slabin. Mezi ty největší patřil krátký dolet (cca 6 000 km) a vysoká hlučnost. Nic podobného by v případě Magnavenu nehrozilo.

Přiznáme se, že na koncept HSP Magnavem se krásně dívá, ale jako u mnoha jemu podobných bohužel prakticky neexistuje šance, že by něco podobného někdy vzniklo. Podobné návrhy však přináší potřebný stimul, inspiraci a vizi budoucí letecké dopravy.

Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Oscar Vinals, zdroj: The Sun, Oscar Vinals

Total
0
Shares
1 komentář
  1. Letadla na jaderný pohon provází, už od počátku nápadu, jeden nešvar, a tím je zamoření území v případě havárie.
    Proto žádné letadlo na jaderný pohon dodnes nelétá, ačkoliv prototypy se objevovali už od padesátých let minulého století.

Comments are closed.