- Poslední aktualizace HyperOS vyřadila některé Xiaomi z provozu.
- Z dosavadních zjištění vyplývá, že si za to uživatelé mohou sami.
Může telefon nevratně zničit oficiální softwarová aktualizace? Ano, právě tak může skončit nejnovější update HyperOS. Stačí, aby přístroji předtím vyměnili displej v neznačkovém servisu. Mysteriózní chyba trápí nejednoho majitele smartphonu Xiaomi, Redmi nebo POCO.
Nepřehlédněte: Telefony Xiaomi se samovolně restartují. Chyba zavede uživatele do slepé uličky
Lidem umírají telefony Xiaomi
Když vám po nainstalování oficiální aktualizace umře telefon, je to asi vůbec to nejhorší, co se vám může přihodit. O svých zkušenostech s chybou, o které Xiaomi raději moc nahlas nemluví, se podělilo v uplynulých dnech hned několik uživatelů na diskuzních fórech.
Případy „bricknutých“ (brick je v angličtině cihla) smartphonů Xiaomi ukazují, že problém nastává zejména u přístrojů, u nichž byl displej opravován nebo vyměněn v neautorizovaných servisních střediscích.
Vývojáři prozatím zjistili, že chybou trpí smartphony, které obdržely dvě konkrétní sestavení firmwaru:
- OS2.0.5.0.VLQIDXM
- OS2.0.7.0.VLQMIXM
Nenechte si měnit displej někde „na koleni“
Zajímavé ovšem je, že někteří uživatelé informovali o tom, že jejich zařízení v žádné opravě nikdy nebylo. Na sto procent tak nelze říci, že na vině jsou neautorizované díly, ale experti společnosti Xiaomi mají víceméně jasno. Vycházejí z toho, že systém HyperOS se pokouší komunikovat s hardwarem displeje, a pokud se obrazovka nechová podle zvyklostí, nezapne se.
Celá tato situace je nepřímým varováním pro uživatele. Opravy v neautorizovaných střediscích jsou často rychlejší a levnější, ale přináší určitá rizika, která se mohou projevit až v průběhu času, zejména po velkých aktualizacích softwaru.
Není to poprvé, co se Xiaomi potýká s problémy při vydání nových aktualizací. V loňském roce firma poslala omylem update do telefonů s MIUI, který však byl určen jen pro mobilní zařízení kompatibilní s HyperOS. Kdo si aktualizaci nainstaloval, jeho mobil se dostal do tzv. bootloopu (nekonečné smyčky restartování) a musel jej kompletně vymazat a nastavit znovu, čímž přišel o všechna data.
Zdroj náhledové fotografie: N Tho Duc / Unsplash, zdroj: Giizchina
Nenechte si vyměnit displej v neautorizovaném servise. Ano, to se řekne. Ne ale když po vás chtějí 4500 kč za nový. Neautorizovaný zhruba třetinu. ( V mém případě Xiaomi 13T). To s ním jakože mám hodit o zem a raději koupit nový mobil? 🤦🤦🤦
Takhle sem měnil před lety na starým Xiaomi 11T Pro baterii. Už dosluhovala. Když mi řekl týpek jak dlouho budu čekat a kolik mě to bude stát…… Jako spíš by mi měl platit on za to že mi “ukradne” telefon na takovou dobu….
Tak sem šel do neautorizovaného co mám defakto za rohem, ani sem o něm předtím nevěděl. Za baterku (údajně origo ale kdo ví, když to nemůžu pak rozebrat) chtěl jen 500. Celá oprava byla za 800 a za dva dny mi ho dal. A byl sem spokojený. Další rok telefon úplně luxusně běžel, než sem ho pak nahradil.
Ale tahle šikana od těch velkých korporátů už mě štve…. Jednou lidem dojde trpělivost. A to nemluvím jen o Xiaomi…. To je mrkvosoft, šamšunt, ufoun, báwo, poršák…..
Co se stane, až lidem dojde trpělivost?
Takto se dělá byznys, autorizovaný servis potřebujete vydělat a nějaký obyčejný,třeba je to záměr od výrobce ,ani bych se nedivil,známe různé kurvítka v elektrospotřebičích.
Asi tak. Je to hnus jak v tyhle době jde všem jen o prachy. Ať si koupíš co si koupíš, už to nebude jako ta stará dobrá lednice, co měly rodiče (vydržela 20 let). 🙂
Asi bych byl zatím v klidu. Jde o firmware k Xiaomi 12T v provedení pro Indonésii.