Elektrokolo Engwe LE20

Má nakročeno stát se hitem českých rodin. Nové elektrokolo slibuje dojezd 350 km, dražší je i MHD

  • Engwe má nákladní elektrokolo LE20 s dojezdem až 350 kilometrů.
  • Vybaveno je výkonným 1 300W motorem a hydraulickými brzdami.

Elektrická kola už dávno nejsou jen výsadou fajnšmekrům, důchodců nebo línějších jezdců, kterým se nechce šlapat „za své“ do strmých kopců. Pořizuje si je stále více lidí. Ale napadlo by vás, že byste s elektrokolem mohli vyrazit na výlet přes půl republiky a ani jednou nenabíjet? V tomto ohledu přináší malou revoluci čínská firma Engwe.


Nepřehlédněte: AI superpočítač s neuvěřitelným výkonem! Čína buduje ve vesmíru něco, z čeho naskakuje husí kůže


Levné elektrokolo s opravdu velkým dojezdem

Elektrokolo LE20 zaujme nejen svou cenovou dostupností (o té až později), ale především parádními technickými parametry. Firma v materiálech uvádí, že má výrazně větší dojezd než jakékoli jiné elektrokolo na trhu. A co víc, disponuje i motorem o výkonu 1 300 W.

Základní model LE20 je dodáván s jednou baterií s kapacitou 921 Wh, ale kupující se mohou rozhodnout i pro dvoubateriovou variantu, která podle Engwe nabízí dojezd až 350 kilometrů. To z tohoto elektrokola dělá zajímavou alternativu na víkendový výlet bez nutnosti řešit, kde a jak budu dobíjet.

Možnost přípojení vozíku i dobíjení za 3 hodiny

Kromě mimořádného dojezdu se kolo pyšní i rychlou dobou nabíjení. Engwe nabízí „technologii rychlého nabíjení“, která umožňuje rychlejší dobíjení, aby jezdci zůstali v pohybu. Což v reálu znamená, že kolo je dodáváno s osmiampérovou nabíječkou s vyšším výkonem, která nabízí dobu nabíjení dvě až tři hodiny. Pro vyšší bezpečnost jezdců je LE20 vybaveno hydraulickými brzdami, které mají poskytovat jistotu bezpečného zastavení i při vyšší hmotnosti nákladu.

O pohon se stará středový bezkartáčový motor s kroutícím momentem 100 Nm. Mezi dalšími komponenty pak najdeme LED osvětlení včetně směrových světel či přední odpruženou vidlici. LE20 je ideální volbou i pro ty, kdo potřebují doručovat zboží ve městech. Kolo nabízí totiž nosnost až 200 kilogramů a lze jej vybavit hned několika speciálními nosiči. Na delší výlet tak s vámi může vyrazit i pes nebo dítě.

Cena je více než sympatická

Cena kola v Česku (v jednobateriové konfiguraci) činí asi 37 tisíc korun. S ohledem na to, že při dobíjení budete maximálně v řádu desetikorun nám to nepřijde jako špatná investice.

Zdroj náhledové fotografie: se svolením Engwe, zdroj: Electrek

Total
0
Shares
7 komentářů
  1. „Má nakročeno stát se hitem českých rodin”
    To asi těžko, když se z hlediska české legislativy jedná o motorové vozidlo kategorie L, ovšem bez příslušné výbavy a homologace.

  2. No mimo fregventované silnice do hor asi ideální. Ale dnes jezdit po silnicích je hazard se životem. Mám souseda Čonku, neumí číst a jezdí autem, jak je tohle možné???

  3. Mam soucasnou verzi, L20 spokojenost. Dnes se prodava za 800€, coz je smesna castka v porovnani s konkurenci, kde se nektera podobna kola prodavaji i za 70 000,-

    1. Mám také L2 , na delší výlety s sebou beru druhou baterii a jsem také maximálně spokojen- je to cargo bike, takže je udělán velmi robustně.

  4. Spíše to vidím jako velký optimismus. Bylo by třeba uvést všechny technické informace, hlavně kapacity a následné celkové hmotnosti kola, výkon motoru 1.300 W a kroutící moment 1OO Nm + hmotnost 200 kg mi přijde zcela mimo rozsah povolený zákonem pro elektrokolo. Následné pojištění a spousty dalších neřešitelných skutečností v této tématice. Zdá se mi současná klasifikace tohoto tzv. “kola” jako nereálná v rámci EU, ačkoliv v Asii, Indonésii, Malajsii nebo Jižní Americe může najít uplatnění, tam se jezdí na všem co má 2 a více kol…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..