Semafor

Zmizí semafory z evropských měst? S nástupem elektromobilů s umělou inteligencí už nebudou potřeba!

  • Jezdit po městě bez semaforů?
  • Ve Velké Británii už to testují

Pokud se v příštích dvaceti letech výrazně prosadí elektrická vozidla s umělou inteligencí, semafory by se mohly stát minulostí. Myslí si to alespoň inženýr Thomas Tompkin z laboratoře Smart Mobility Living Lab, který uvedl, že v budoucnu dojde k zemětřesení v městské dopravě.


Nepřehlédněte: Pátrači našli ztracenou americkou ponorku USS Albacore. Postrach japonských lodí záhadně zmizel před 79 lety


Tompkin své tvrzení opírá o výsledky nedávného experimentu, ke kterému došlo v Londýně. Během testu dvě samořiditelná vozidla značky Nissan absolvovala bez řidiče několiksetkrát trasu dlouhou 2,7 kilometru ve Woolwichi v jihovýchodní části britské metropole – bez nehody.

Dokázali byste si představit dopravu po městě bez semaforů?

Elektromobily Nissan Leaf vybavené AI využívaly více než 270 kamer rozmístěných po celé trase, aby předvídaly potenciální nebezpečí a vyhnuly se mu. „Když se nad tím zamyslíme, za 20 nebo 30 let možná začneme přemýšlet o vnější infrastruktuře a budeme odstraňovat některé její části, jako třeba dopravní značky,“ řekl Tompkin.

„Je jasné, že než k tomu dojde, je třeba ještě udělat spoustu práce. Ale právě pak bude možné začít pozorovat změnu ve způsobu, jakým jsou naše silnice navrhovány a využívány.“ Zavedení high-tech silničních systémů, které byly použity v rámci pokusu, stojí přibližně 27 milionů korun na kilometr, ale Tompkin se domnívá, že stávající infrastrukturu lze masivně rozšířit pomocí levnějších technologií.

Elektromobil
Zdroj: chuttersnap / Unsplash

Nastupuje umělá inteligence v elektromobilech

Výsledky testu společnosti Smart Mobility Living Lab přichází v době, která je pro samořídící autonomní vozidla velmi náročná. V USA minulý týden Tesla oznámila stažení více než 362 000 vozidel ke kontrole kvůli tvrzení Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), že software pro „plné samořízení“ není bezpečný.

Muskova Tesla uvedla, že s analýzou NHTSA nesouhlasí, ale prohlásila, že „z opatrnosti“ pro dotčená vozidla připraví aktualizaci. Problém představuje, že software bude vydán až v polovině dubna.

Zdroj náhledové fotografie: Eliobed Suarez / Unsplash, zdroj: Daily Star

Total
0
Shares
1 komentář
  1. A taková tramvaj bude mít taky umělou inteligenci, aby včas zastavila, když jí něco, např. chodec, zkříží cestu? Nebo dostane umělou inteligenci ten chodec, aby nevlez pod tramvaj?
    A co třeba kamiony, taky budou mít takovou umělou inteligenci, aby zastavily včas, když jim chodec vleze do cesty? A jízdní kola, motocykly…?
    Takový fantazírování je opravdu fajn, akorát v současný době moc nepomůže. Dal bych přednost rozšíření jednoduchých a pro bezpečnost důležitějších prvků, které už navíc na některých místech fungují, např. blikající zelená na semaforu před přepnutím na oranžovou.

Comments are closed.