Elektrokolo

Vynález pro všechny cyklisty: Malá krabička přemění obyčejné jízdní kolo na elektrokolo

  • Elektrická kola nejsou zrovna levnou záležitostí
  • Proč ale kupovat nové, když je tady Skarper

Pokud jste se někdy zajímali o pořízení elektrokola, možná vás odradila cena. Lepší e-kola se pohybují někde kolem 100 tisíc korun. Ale dají se samozřejmě sehnat i levněji. Přesto počítejte s tím, že z peněženky vytáhnete zhruba 50 tisíc korun.


Nepřehlédněte: Gmail dostal výbornou funkci, po které všichni dlouho volali. Apple už ji měl ale dávno


Z obyčejného kola se stane elektrokolo

Alternativu k elektrokolům mohou představovat snadno instalovatelné sady – motor, který se připojí k jednomu z kol a přidá k jízdě elektrickou asistenci. Ty však obvykle nejsou uživateli dobře hodnoceny. Obtížně se montují a obsluhují, a proto s nimi nezískáte stejný zážitek jako se skutečným elektrokolem.

Startupu Skarper se však podařilo zkonstruovat všechny součásti elektromotoru elektrokola, včetně dvou režimů, do kompaktní jednotky, kterou lze kdykoli snadno připnout a odepnout a která je kompatibilní s jakýmkoli kolem s kotoučovým brzdovým systémem.

„Jedná se o sofistikovaný dvourežimový elektromotor na kolo, který lze připnout na speciálně navrženou kotoučovou brzdu (s příznačným názvem DiskDrive), která zároveň funguje jako plnohodnotná převodovka. Po instalaci vlastního kotouče na kolo trvá zapnutí a vypnutí motoru několik sekund a umožňuje okamžité přepínání mezi elektrickým pohonem a šlapáním,“ píše server techRadar.

„Všechna moderní jízdní kola jsou vybavena kotoučovou brzdou. Na kotoučové brzdě je krásné to, že ačkoli je každý rám kola jiný, kotouč je jediná část na všech kolech, která je stejná,“ řekl Uri Meirovich ze startupu Skarper. „Takže nás napadlo, že když můžete jednotku Skarper připevnit ke kotoučové brzdě, a ne k rámu, nemusíte si rámu všímat.“

Snadná montáž i demontáž

Stačí jednoduše vyměnit zadní rotor disku za jednotku Skarper DiskDrive, která vám umožní jednoduše a během několika minut jednotku připnout a odepnout. Po jejím připnutí jste připraveni vyrazit a můžete si vybrat z možností Eco (nízký výkon) a Turbo (vysoký výkon) pro další asistenci na silnici. Společnost Skarper nabízí také balíčky s více disky, které umožňují používat jednu jednotku Skarper na více různých kolech.

Jak asi tušíte, nejde o úplně levnou záležitost. Cena základního balíčku začíná na částce 37 000 korun, ale za inovace se vždy bohužel připlácelo. „Technologická výzva spočívala v tom, jak celé elektrokolo zhustit do něčeho, co můžete držet v ruce,“ dodává Meirovich.

Analýzu převodů a řídící jednotky Skarper provedla společnost Red Bull, která také startupu poskytla inženýrské rady ohledně testování, designu a mazání/chlazení, uzavírá server techRadar.

Zdroj náhledové fotografie: KBO Bike / Unsplash, zdroj: techRadar

Total
0
Shares
9 komentářů
  1. To je nějaká blbost za 37 000 Kč , ne ? Já jsem si namontoval na kolo e-pohon , zadní kolo s motorem a baterkou za 16 000 Kč a jsem nanejvýš spokojen . To bude nějaký podvod a tahání peněz z lidí. Lidi nebudte hloupí a nenalette podvodníkům !!!

    1. Ano, lidi, nebuďte hloupí. Vy si zřejmě vůbec neuvědomujete rozdíl mezi tím vaším pohonem a tímto.

    1. Super, takže ne 100 000 Kč, ani 50 000 Kč, jen a pouze skoro 40 000 Kč a Na jakou vzdálenost mi bude toto vylepšení stačit?
      A vlastně ještě si budu muset na kolo instalovat kotoučovou brzdu, Já mám staré kolo.
      Kamarád teď pořídil nějaké nové kolo a prý ho stálo 60 000 Kč, takže s touto blbostí je to zase skoro 100 000 Kč, No já ale pořád ještě nekradu ! 🙁

  2. Motor: 250 W Rated, 45 Nm peak torque
    Váha: 4 kg + cca 600 g je těžší disk než klasický brzdový kotouč
    Baterka: 240 Wh
    čas do plného nabytí: 2,5 h.
    Dosah: do 50 km v ECO , nebo do 30 km v Turbo, ale záleží na váze jezdce, protivětru a elevaci terénu
    Max . rychlost: 25 km/h
    Dosah na nabytí 30 minut: 10 – 15 km

    Celkem se mi ty informace líbí. Jsou ze stránky výrobce a čekám, že cena bude také časem klesat a výkon možna stoupat.

  3. Takže si koupím něco malého za velké prachy a bude z toho elektro kolo? A není lepší koupit elektrokolo za stejné peníze a nemusím se s ničím namáhat? Líbí se mi jak se něco prodává a nějaký popis k tomu a mnohdy vlastně nevíte co to je. Aspoň kdyby dali obrázky a ne stupidní popis.nevim jestli jsou k tomu videa kde chce stále polohu a nejde bez toho pustit. Mnohé stejně články o ničem.

Comments are closed.