Elektrokolo

Tenhle vynález nadchne všechny cyklisty: Za pár korun přemění obyčejné jízdní kolo na elektrokolo

  • Ceny elektrokol jsou všechno, jen ne lidové
  • Proč ale kupovat nové, když je tady Swytch Bike

Startup Swytch přišel na řešení, jak z běžného kola udělat elektrokolo. Stačí tři díly a nové e-kolo ujede až 30 kilometrů. Je to docela rozumný způsob, jak se vyhnout zbytečnému vyhazování peněz, když chcete jezdit na elektřinu.


Nepřehlédněte: Ukrajina získala od USA superlovce kamikaze dronů Shahed. Dokáže rozlišit mouchu, drobného ptáka i ruský letoun


Z obyčejného kola udělá elektrokolo

Pokud jste se někdy zajímali o pořízení elektrokola, možná vás odradila cena. Lepší e-kola se pohybují někde kolem 100 tisíc korun. Ale dají se samozřejmě sehnat i levněji. Přesto počítejte s tím, že z peněženky vytáhnete minimálně 30 tisíc korun.

Britský startup Swytch se sídlem v Londýně vytvořil zařízení, které dokáže proměnit jakékoli jízdní kolo v plnohodnotné elektrokolo, a to za mnohem nižší cenu. K přestavbě stačí tři komponenty: přední kolo s vestavěným motorem, napájecí stanice a konektor.

V prodeji jsou dvě verze sad: Swytch Air (dojezd 15 kilometrů) a Swytch Max (dojezd až 30 kilometrů). Obě přestavbové sady jsou určeny především pro městská kola. S ohledem na výkon a dojezd nejsou příliš vhodná někam do terénu.

Realizace nápadu začala na konci roku 2017 a dnes již můžeme komponenty objednávat. Součástí balení je také jednoduchý návod k montáži, kterou zvládne průměrně zdatný člověk i sám. „Je to opravdu snadné a ušetří vám to spoustu peněz,“ uvádí v rozhovoru spoluzakladatel společnosti Swytch Oliver Montague.

Startup slibuje, že každý, kdo dokáže vyměnit pneumatiku na kole, je kvalifikovaný pro používání sady Swytch. „U plně elektrických kol platí, že pokud je baterie vybitá, nikdy se na té věci nesvezete,“ říká Montague. „U kola se sadou Swytch, pokud baterii vyjmete, je to stále kolo. Váží stejně, jezdí stejně, ovládá se stejně.“

Zajímá vás cena?

Kit Swytch Air přijde na 604 dolarů, v přepočtu asi 13 000 tisíc korun, zatímco Swych Max s větší baterií si výrobce cení na 756 dolarů (16 500 korun). Ceny jsou tedy mnohem nižší než v případě nákupu standardního elektrokola. Sadu navíc můžete kdykoli odmontovat a použít na úplně jiném kole.

Zdroj náhledové fotografie: KBO Bike / Unsplash, zdroj: Engadget, Interesting EngineeringSwytch

Total
0
Shares
5 komentářů
  1. jako reklama dobry a kazdy kdo elektrokolo uz ma tak vi ze v praxi nesmysl

  2. 15 km v laboratorních podmínkách, v praxi s bídou 7, takže si ve městě nedojedu ani na nákup tam a zpět.

    1. Proč byste nedojel? Pojede to přece i bezmotorově.. Akorát si trochu přišlápnete.

  3. „U plně elektrických kol platí, že pokud je baterie vybitá, nikdy se na té věci nesvezete,“ říká Montague. „U kola se sadou Swytch, pokud baterii vyjmete, je to stále kolo. Váží stejně, jezdí stejně, ovládá se stejně.“

    To má ale na mysli rozdíl mezi Swytchem a elektromopedem. Pro elektrokola platí jeho slova úplně stejně jako pro Swytch.

Comments are closed.