Elektrokolo

Tenhle vynález může změnit svět elektrokol. Během šlapání se baterie bude nabíjet

  • Nová elektrokola už podle všeho nebudou potřebovat řetěz
  • Systém PERS zřejmě zásadně ovlivní nadcházející éru mikromobility

Společnosti Look Bicycles a Cixi vyvinuly jedno z nejunikátnějších řešení v oblasti pohonu elektrických kol. Zatím existuje pouze v několika testovacích kusech, do finálních produktů se však dostane ještě letos, píše server BikeMag.


Nepřehlédněte: Astronomové NASA objevili novou super-Zemi. Planeta by mohla být obyvatelná, říkají


Elektrokolo se bude dobíjet za jízdy

Elektrické kolo Rover 45 bude schopné vyvinout maximální rychlost až 45 km/h a dostane baterii o kapacitě 700 Wh. Ale to není to nejdůležitější. Zásadní inovaci v jeho případě představuje zbrusu nová technologie PERS, což je zkratka pro Pedaling Energy Recovery System. 

Při použití nového systému je úsilí jezdce při šlapání využíváno takzvaně „proti odporu“, což má simulovat běžný pocit při šlapání a zároveň nabíjet baterii. „Tato energie se pak přenáší do zadního náboje a pohání kolo rychlostí na základě šlapání,“ uvádí magazín BikeMag.

PERS je unikátní i v tom, že podporuje rekuperaci energie při brždění, která je již léta součástí výbavy některých elektromobilů. A to, jak víme, také přispívá k dalšímu doplňování energie.

Na rozdíl od tradičních elektrokol Rover 45 využije plynule měnitelný „převod“, což usnadní speciální naprogramovaný algoritmus, jenž bude dynamicky upravovat chování klikové sady. To umožní bezproblémové přizpůsobení různým intenzitám šlapání a individuálním potřebám jezdce – přehazovačka a řetěz už nebude třeba. Další výhodu představuje podpora více aktivních motorů.

Prozatím netušíme, kdy se elektrokolo Rover 45 dostane do prodeje. Z dostupných informací víme jen to, že v obchodech bude ještě letos. Neznámou v tuto chvíli je i koncová cena.

Rover 45
Zdroj: Look Bicycles / Cixi

Šlapací auto

Kromě elektrokola Rover 45 v Cixi pracují na „aktivním elektrickém vozidle“ – mikroautomobilu poháněném pedály s maximální rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Toto vozidlo se pracovně nazývá Vigoz a na silnicích by se mohlo objevit za pouhé tři roky.

V poslední době se o elektrokolech hovořilo zejména v souvislosti se snadno instalovatelnými sadami, které jakémukoli obyčejnému jízdnímu kolu přidají elektrickou asistenci.

Zdroj náhledové fotografie: KBO Bike / Unsplash, zdroj: BikeMag, Cixi

Total
0
Shares
2 komentářů
  1. Už dávno změnilo! Když se ještě doplní o další generátor v náboji předního kola.Když rovnou o celkový pohon magnetický motor/generátor umístněný po obvodu zadního kola….

  2. Já tedy vím úplně přesně, kdy se takové kolo dostane do prodeje.
    Nikdy!
    Chodím po světě už skoro 70 roků, na kole o pár let méně, a takových vynálezů už bylo tolik, že je nikdo nepočítá. A stále nic. Vsadím se o půl tatranky, že ani tohle na tom nic nezmění.

Comments are closed.