telefon, telemarketing

Konec otravným hovorům! Od července platí zákaz nevyžádaného telemarketingu

  • Od 1. července platí novela zákazu omezující otravný telemarketing
  • Firmy mohou lidi kontaktovat jen se souhlasem předem

S příchodem prázdnin vstoupila v platnost novela, která mění podmínky telemarketingu. Doposud mohli operátoři s nabídkami telefonicky oslovovat kohokoliv, přítrž tomu mohl učinit až vyslovený nesouhlas osloveného. Od prvního července je tomu přesně naopak, oslovit mohou pouze ty lidi, kteří předem výslovně udělí souhlas.


Nepřehlédněte: Proruská hackerská skupina Killnet právem nahání strach. K útokům používá 4,5 milionu zotročených počítačů


Definitivní konec nevyžádaných hovorů

Obchodníci, dodavatelé či lékaři mohou nadále oslovovat své klienty či pacienty. S novelou zákona ale končí využívání obvyklé praktiky „telešmejdů“ v podobě oznámení, že volají na náhodně vygenerované číslo, tím se totiž volajícím dařilo obejít Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Nově zákon jasně stanovuje, že za vytvoření účastnického seznamu se považuje i náhodné vygenerování telefonních čísel.

Ideální telefon
Zdroj: Jonas Leupe / Unsplash

Dohled nad dodržováním nového zákona má Český telekomunikační úřad. Za nevyžádané telefonáty po 1. červenci hrozí volajícím sankce až do výše padesáti milionů korun. Je nicméně důležité vědět, že na náhodně vygenerované číslo může po 1. červenci volat například osoba provádějící výzkum veřejného mínění. Takové volání zákon nezakazuje. Výzkumné volání ale musí být transparentní, uvádí dTest.

Vadili vám nevyžádané telemarketingové hovory a jste rádi, že jim od letošního července konečně odzvonilo?

Od 1. července jsou zakázaná volání:

  • na čísla z veřejného seznamu, pokud daný účastník nedal předem souhlas s možností marketingových volání,
  • na náhodně vygenerovaná čísla, protože zákon za vytvoření účastnického seznamu považuje i náhodné vygenerování telefonních čísel,
  • na čísla ze seznamu telefonních čísel bez jiných identifikačních údajů nebo ze seznamu, ve kterém se uvádí telefonní čísla či osobní nebo identifikační údaje účastníků, kteří neuvedli, že si přejí být kontaktováni za účelem marketingu.

Zdroj náhledové fotografie: Hassan Ouajbir / Unsplash, zdroj: dTest, CTU, UOOU

Total
0
Shares
1 komentář
  1. Takže by bylo možno neuvádět mobil, například v inzerátech, kde ho vyžadují.

Comments are closed.