Vlak, Čína, maglev

Čína otestovala nový super vlak. Bez strojvůdce bude jezdit rychlostí až 1000 km/h

  • Čína otestovala magnetický vlak Maglev
  • V tunelu bez vzduchu může jezdit až 1000 km/h

Byl to sice Elon Musk, kdo jako první přišel s nápadem rychlocestování tzv. hyperloopem, teď ale Čína hlásí, že úspěšně otestovala nový vlak s technologií magnetické levitace, který vyvine rychlost až 1000 kilometrů v hodině.


Nepřehlédněte: Bič na drahé energie v Česku i ve světě? Elektřinu nově mohou vyrábět i obyčejná okna v domě


Čína testuje vlak maglev

Čínští inženýři znovu posunuli hranice možného v oblasti železniční dopravy. V uplynulých dnech provedli tři zkušební jízdy nejmodernějšího vlaku na světě na trati v Datongu v provincii Šan-si.

Testovaný systém je založen na technologii supravodivé magnetické levitace. Nejprve se zvedne ze země, čímž se eliminuje třecí odpor a pak využívá vnitřní potrubí podobné vakuu, které snižuje odpor vzduchu.

Současný tubus, který je pro testy k dispozici, měří na délku pouze dva kilometry. Číňany tedy zatím nezajímá rychlost vlaku, zkoušejí jiné věci. O desítky kilometrů bude dráha prodloužena až během několika příštích let. Její výstavba má probíhat ve třech fázích, než se dostane do technického stavu, aby po ní vlaky mohly jezdit maximální rychlostí.

Maglev je mezistupeň mezi vlakem a letadlem

Čína se může pochlubit tím, že v současnosti provozuje největší vysokorychlostní železniční síť na světě, jejíž celková délka přesahuje 42 000 kilometrů. Tamní vláda má ambiciózní plán zvýšit maximální rychlost svých vlaků na 400 kilometrů v hodině během příštích dvou let. Současně s tím ale také masivně investuje do technologie maglev.

Pokud vše půjde podle plánu, v budoucnu cesta novým vlakem z Pekingu do Šanghaje bude trvat jen něco málo přes hodinu. Pro srovnání: V současnosti tuto trasu letadla urazí za tři hodiny a vysokorychlostní vlaky za 5,5 hodiny.

Co se týče výbavy a komfortu pro cestující, v maglevu se počítá s palubním 5G internetem, bezdrátovými nabíječkami telefonů a nadstandardním servisem občerstvení a zábavy.

Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem The Third Research Institute of China Aerospace Science and Industry Corp, zdroj: SCMP, Interesting Engineering

Total
2
Shares
1 komentář
  1. Jedna věc je studie a prototyp, druhá věc je, jestli to půjde v reálu použít. Bude třeba mimojiné nutné nastavit rozjezd a dojezd, aby se nebyla příliš velká přetížení.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..