Xiaomi Mi 10

Xiaomi stahuje z českého trhu superphony Mi 10. Lidé o ně nemají zájem

  • Xiaomi ukončuje prodeje Mi 10 v ČR
  • Na vině jso zřejmě špatné prodeje
  • V segmentu prémiových telefonů firma nemá jméno

Tuzemské zastoupení společnosti Xiaomi dnes šokovalo informací, že na českém trhu ukončuje prodej špičkových telefonů série Mi 10. Oficiální důvod neuvedlo, v kuloárech se ale šušká o tom, že prodeje telefonů byly natolik tragické, že je raději stahuje z oběhu a ukončuje k nim i veškeré marketingové akce.

Asi nebude daleko od pravdy, když napíšeme, že slabé prodeje jdou na vrub přemrštěné ceně obou telefonů. Základní vlajka Mi 10 stojí 22 tisíc korun, její vylepšená varianta Mi 10 Pro dokonce 28 tisíc korun. To je hodně odvážná cenovka na to, že Xiaomi ještě donedávna platilo hlavně za výrobce, který se soustředí na to, aby k zákazníkům dodal kvalitní produkt za dobrou cenu.

Myšlenka se zrodila v kancelářích

Firma se však letos osmělila a své vlajkové modely pořádně nacenila. Možná ji k přehnané sebedůvěře vedla situace Huawei, jehož telefony postrádají Google služby, a tak vedoucí představitelé Xiaomi došli k závěru, že zákazníci budou ve velkém přecházet k nim.

Xiaomi Mi 10 | foto: Xiaomi

Xiaomi není Samsung nebo Apple

Jenže Xiaomi není Huawei, Samsung nebo Apple. Firma má silné zastoupení hlavně u teenagerů a v komunitě nadšenců. U náročných spotřebitelů tak silná v kramflecích není. Naopak.

Zatímco v situaci, kdy mám v peněžence kolem 10 tisíc korun telefony Xiaomi představují perfektní alternativu k věhlasněší konkurenci, tak situace je naprosto opačná v segmenu prémiových telefonů. Tady už lidé obracejí každou korunu a dávají raději přednost Samsungu, Applu anebo (v některých případech) stále Huawei. Převažuje tu sázka na jistotu, což nás vede k domněnce, že prodeje série Mi 10 budou nevýrazné i jinde ve světě.

Je celkem škoda, že se cenová politika Xiaomi v posledním roce zásadně proměnila. Kdyby měly oba telefony cenu o zhruba 4 až 5 tisíc nižší, u zákazníků by si vedly o mnoho lépe. Snad se výrobce do budoucna poučí.

Aktualizace:

Prý je jich v Číně málo

Doplněno o vyjádření tuzemského zastoupení:

„Z důvodu nadstandardní poptávky po modelech Xiaomi Mi 10 a Mi 10 Pro v domovské Číně, které se jak ze stran odborných médií, tak běžných uživatelů setkaly s neočekávaně pozitivním ohlasem, se vedení společnosti Xiaomi rozhodlo, že tyto dva produkty bude nadále prodávat pouze na domácím trhu. Toto omezení se však netýká produktu Mi 10 Lite, který je a bude i nadále na českém trhu dostupný. Co se týká smartphonů Mi 10 a Mi 10 Pro, jejichž prodej nebude do budoucna probíhat v rámci České republiky, chceme zdůraznit, že budou mít oba tyto modely nyní i do budoucna plnou servisní podporu a budou zcela funkční. Z modelů Mi 10 a Mi 10 Pro se tak stává „limitovaná edice“, kterou je momentálně stále možné u vybraných obchodních partnerů zakoupit“  říká Kateřina Czyžová, projektová a PR manažerka společnosti Witty Trade, která je distributorem značky Xiaomi v ČR.

Názor redakce

„Vyjádření společnosti Witty Trade, která je distributorem značky Xiaomi v ČR, nemáme důvod věřit. Přijde nám zvláštní, že by mamutí čínský trh mělo vytrhnout pár tisíc naskladněných kusů Mi10 v ČR.“

Total
0
Shares
2 komentářů
  1. “Kdyby měly oba telefony cenu o zhruba 4 až 5 tisíc nižší, u zákazníků by si vedly o mnoho lépe.”

    Nevím, jestli by snížení o pětku nějak zásadně pomohlo. Tohle je prostě čisté pokračování řady Mi, která posledních pár let pokud vím vždycky začínala tak nějak kolem těch 13/14, přičemž se vždycky rychle dostala na tu desítku, kde správně patří – není to “prémiový” telefon jako Samsung/LG/Apple etc., nemá ten nejlepší foťák, nemá ten nejlepší displej, nemá to nejlepší zpracování (myslím, že žádný Xiaomi telefon nikdy neprošel IP testem), je to prostě řada pro lidi, kteří nepotřebují čistokrevnou vlajkovou loď, jen chtějí mobil s nejnovějším procákem za slušné peníze. Zdvojnásobit cenu během jedné generace byl prostě experiment Xiaomi, který jim naštěstí nevyšel – tím líp pro zákazníka, podobné excesy si tím pádem Xiaomi příště odpustí.

  2. Vyjádření českého zastoupení mi připadá, jak no prostě neprodáváme, ale vymyslíme něco ve stylu. Jsme cool, tak hot ty prodeje nejsou. Tak to stáhneme. Nevím moc se mi to nezdá.

Comments are closed.