- Xiaomi je nejrychleji rostoucí značka na globálním trhu!
- Podle Counterpointu je úspěch společnosti výsledkem chytrých strategií.
S prodeji smartphonů v loňském roce může být spokojena pouze jedna značka – čínské Xiaomi. Zatímco ostatní ztráceli, jí se podařilo dosáhnout působivých výsledků, vyplývá to z analýzy společnosti Counterpoint Research.
Nepřehlédněte: Xiaomi všem vytře zrak. Chystá bateriového krále s rekordní kapacitou, 7 500 mAh ho udrží na příjmu několik dní
V Xiaomi mohou slavit
Globální trh s chytrými telefony se v loňském roce konečně stabilizoval. Po naprosto tristním období, které trvalo od 1. ledna do 31. prosince roku 2023, v němž se prodalo nejméně telefonů za posledních deset let, jde jistě o vítanou zprávu.
Nejvíce se vloni dařilo Xiaomi. Podíl společnosti na celosvětovém trhu vzrostl v roce 2024 o jedno procento ve srovnání s předchozím rokem na konečných čtrnáct procent.
Čínský výrobce dosáhl tohoto úspěchu navzdory tomu, že neprodává své telefony ve Spojených státech, což je jeden z největších trhů se smartphony na světě. Společnost se proto více soustředila na Evropu, Asii a Afriku a zdá se, že tato strategie byla úspěšná.
Podle Counterpointu je úspěch společnosti Xiaomi výsledkem chytrých strategií, jako například:
- Xiaomi představilo více prémiových zařízení, ale zachovalo cenovou dostupnost u telefonů střední třídy.
- Firma využívala nákladné a kreativní kampaně, aby přilákala více zákazníků.
- Společnost se zaměřila na expanzi v regionech mimo USA, jako je Evropa a Asie.
Celosvětovým lídrem zůstává nadále jihokorejský Samsung, který si udržel na trhu se smartphony devatenáctiprocentní podíl. K dobrým prodejům mu pomohly zejména prémiové telefony řady Galaxy S24 a cenově dostupné kousky ze střední třídy Galaxy A.
Na druhém místě skončil Apple s osmnáctiprocentním podílem. Jeho řada iPhone 16 však měla u zákazníků slabší ohlas, než si firma představovala. Omezená dostupnost AI funkcí Apple Intelligence podle analytiků poškodila prodeje na klíčových trzích, jako jsou Spojené státy americké.
Zdroj náhledové fotografie: N Tho Duc / Unsplash, zdroj: Android Authority
Obří firmy zjišťují, že lidé nepotřebují mobily za 40k, ale i tak chtějí nějaký výkon dostačující na normální fungování? Kdyby ještě Xiaomi začalo dělat mobily bez té jejich nástavby plné reklam, tak se můžou jít ostatní zahrabat úplně. Ale tak deziluze těchto firem šla vidět na Applu s jejich brylema. V době, kdy trhu vedou brýle za 15k, tak dojde Apple a vydá něco za desetinásobek a diví se, že není zájem a když není zájem, není ani ochota na to dělat obsah od dalších firem. Ta mentalita, nemáš Apple jsi dočká funguje tak možná na duševní mrzáky z USA (netvrdím, že jsou všichni z USA duševní mrzaci, ale že na tu část od tam to funguje…), ale to není celej svět, naší duševní mrzaci mají rádi Aligátory 🤣. Prostě iPhone 16 ani Samsung S25 na 100 % nevyuziju. Ani na 50 %, ale moje Poco X6 pro se k tomu druhému číslu alespoň blíží a stálo mě pětinu. Flexit s mobilem nepotřebuju, asi nemám potřebu si zvedat ego mobilem a mid endy od Samsungu jsou výkonem tak na low endu od Xiaomi.
Reálně je Xiaomi 12 pro za 7 tisíc výbavou rovno telefonu od Samsungu nebo Apple za 20 tisíc. Tak se nedivte…