Tesla má problém. Její reklama způsobila několik zranění i smrt!

  • Tesla je etalonem mezi elektromobily
  • Režim Autopilot je terčem kritiky
  • Je předměte šetření federálního úřadu USA

Tesla stejně jako Elon Musk se již brzy můžou ocitnout na koberečku. Může za to funkce Autopilot, která je takovou předzvěstí plně autonomního řízení (Full Self Driving neboli FSD je stále ve fázi beta testingu). Podle ohlasů nejen ze Spojených států to vypadá, že existuje jistá disproporce mezi tím, jak značka autopilota prezentuje a tím, jak (ne)musí fungovat v praxi.


Nepřehlédněte: 


Tesla: chyba není v nás

Zaprvé je potřeba si říct, že přes nesporné výhody zvláště na dálnicích, má toto řešení v běžném provozu stále limity. Zadruhé je to způsob, jakým Tesla tyto funkce prezentuje veřejnosti, viz …„budoucností řízení vozů Tesla je Autopilot nebo Full Self Driving zatímco vy se můžete věnovat libovolné zábavě“.

Autopilot
Autopilot, ilustrační | foto: Patricia De Melo

I když je to myšleno částečně v nadsázce, našli se tací, co to přijali za své a místo toho, aby se věnovali řízení, hráli na obrazovce nejrůznější hry. Zvýšenou obavu o vyspělost systému vyjádřili američtí senátoři Richard Blumenthal a Ed Markey, kteří se dožadují přezkumu a vyhodnocení právě z důvodů nejen chybějících, ale jasně definovaných informací uživatelům.

Situací se také dlouhodobě zabývá Úřad pro bezpečnost silničního provozu. Ten aktuálně vyšetřuje 11 nehod, 17 zranění a jedno úmrtí, které se udály v roce 2018 a i v tomto směru panují značné pochyby, jak jsou pomocné systémy Teslou prezentovány a zákazníky vnímány, avizuje web Gizmodo.

Total
0
Shares