Tesla

Tesla má další problém. Na vině je vytápění elektromobilu

  • Tesla čelí další vlně kritiky
  • Příčinou je vytápění v zimě
  • Při nízkých teplotách nefunguje

Jak už jsem zdůraznil v minulém samostatném článku, Tesla je ve světě elektromobility pojem. To samé v bledě modrém platí i pro Elona Muska, CEO společnosti. Navíc si značka za ta léta vybudovala silnou fanouškovskou základnu, která horlivě brání její reputaci. Přesto občas nastanou situace, které se okecat nedají.

Když zima nadělá paseku

Aby bylo jasno, nehledejte prosím v úvodu z mé strany jakoukoliv zášť. Tesla problémy má; ať už jde o dílenské zpracování, povrchovou úpravu nebo další lapsy, se kterými se uživatelé dennodenně potýkají (jsou toho plné sociální sítě).


Nepřehlédněte: Spotify zařadil zpátečku. Vymodlená funkce nakonec nebude


Tesla Model S
ilustrační (Zdroj: oficiální fotogalerie Tesla)

Nicméně, ten aktuální spíše dokresluje technologické limity a jejich „křehkost“ v extrémnějších podmínkách. Populární deník Electrek informuje, že se objevily stížnosti majitelů v souvislosti s disfunkčním vytápěním těchto elektrických vozů (Model 3 a Y).

Tesla přestane topit

Obecně je zkušenost taková, že tepelné čerpadlo signalizuje chybu při teplotě -15 °C (na severu USA a v Kanadě naprosto normální). Výrobce zprvu argumentoval nutností aktualizovat software.

Nyní však potvrzuje, že příčinou může být i mechanické poškození. Z vyjádření vyplývá, že na vině je led, který se tu a a tam drží v mřížce pro přívod vzduchu a za jízdy může poškodit čidla. Značka proto doporučuje před odjezdem nechat auto alespoň na chvíli prohřát.

Zdroj náhledové fotografie: Milan Csizmadia / Unsplash

Total
1
Shares
11 komentářů
  1. První, co mě kdy napadlo v souvislosti s elektromobilem je to, že kurva co v zimě topení a co v létě klimatizace ?
    To ten dojezd kurevsky sníží. No a podívej, odborníkům to došlo až teď !

    1. A na to jste přišel jak? Tesla bude topit klidně 5 dní, ale nádrž nafty bude za den prázdná jen blafáním.

      1. A to jste zjistil kde? Nádrž u dieselu zhruba 60 litru, Spotřeba na hodinu cca 0.7litru.
        Což je zhruba 85,71428571428571.A to je 3.5 dne. To ta baterka nedá.

  2. V létě klimatizace a v zimě topení odebírá cca 7-10 km dojezdu za hodinu. V Kč tedy něco jako 10-15 Kč za hodinu ve vedru nebo mrazu. Jinak má 4leta zkušenost s topením v zimě, zažil jsem max -20C, a vždy to topilo hned a celou cestu. Celou dobu mohu jet v tričku, nemusím čekat, než se ohřeje motor, mohu si auto vytopit nebo vychladit 5 minut před nástupem. V článku je zveliceny problém specifické situace s vytvořením ledu na čidle, což se může stát u každého auta, diesl taky nenastartuje bez aditiv. Každopádně nejde o plošný problem, jak se článek snaží říct…

    1. Zdravím Vás. Článek nic nezveličuje, nejde o plošný problém. Hezký den

    2. Především záleží na tom zda je konkrétní auto vybaveno odporovým topením nebo tepelným čerpadlem. U TČ je spotřeba elektřiny podstatně nižší, ale zase TČ vzduch – vzduch při teplotách kolem -15 st. má velmi nízký výkon.

  3. Do prdele se všemi zásuvkami… a hlavně s protěžovanou Teslou, která je nespolehlivá a dílenským zpracováním nekonkuruje ani Dacii…

  4. Jo, Tesla a jejich vozy. Upadlo Vám za jízdy kolo? Nebojte, to je normální opotřebení dle výrobce. Nejlepší by bylo, kdyby si EU strčila elektro nad svý nohy a nikoho s tím už neobtěžovala. Jsem zvědav, za jak dlouho jim dojde, že tohle vůbec nic neřeší, a že je třeba řešit jiné věci, protože třeba u nás je elektřina stejně z uhlí. Nehledě na to, že výroba elektromobilů je na CO2 mnohem náročnější, než klasika. Nicméně třeba letecká a lodní doprava jsou mnohem větší problém, nemluvě o plastových obalech, že…

    1. To je ta krátkozrakost. U nás je elektrika stejně z uhlí. 😀 Ach jo. Najděte si kolik je potřeba elektriky a ropy pro těžbu ropy. Pak kolik je potřeba pro dopravu té ropy k výrobci paliv a pak kolik je potřeba úsilí k dopravě k benzínce. A pak porovnejte CO2….

      Na elektrice je krásný to že narozdíl od ropy není omezená a může jí vyrábět každý. 🙂

  5. Asi takto, elektřinu si nemůže vyrábět každý, tak pravda třeba dynamo na potoce s dřevěným kolem. Jedná seo stejnosměrný proud a akkumulaci a elektrický náboj v maleém objemu je velmi nebezpečný.
    A jinak elektrická energie se dá vyrábět jen s použitím přeměny jiné energie, to je to, co na elektrické energii je zcela stejné tedy nikoliv krásné, jako u jiných druhů energií. Fakticky pro použitelné účely běžně vyrábět nejde, například téměř nefouká = > vrtulové elektrárny nanic, v zimním období obdržuje tato polokoule asi 27* méně tepelné energie se Slunce, než v létě => mizerný přínos slunečních kolektorů. Fakticky se idiotsky pro pár kWh výkonu zabere stejně plochy, jako vmá výkonná elektrárna klasického typu. Nebli abychom získli výkon klasické elektrárny, musíme zabrat třeba stokrát více plochy pro ony “elené” zdroje a km kabellů s velkými ztrátami, kde se tyto nicotně vyrobená enrgie koncentruje a algebraicky sčítá. Zkrátka idioti neznalí vyšší matematiky a maxwellových rovnic se pletou do něčeho, na co nemají a mají dojem, že elektrickou energii může vyrábět každý. Může, ale průmyslově nepoužitelným způsobem .Střídavý proud a generátory jeho se musí nafázovat a nesmí se nechat zkolabovat.

Comments are closed.