Auto, spalovací motor

Tato země EU chce urychlit zákaz spalovacích motorů. A to není vše, zvažuje i dny bez aut

  • Na jih od českých hranic nechtějí čekat na zákaz spalováků až do 2035
  • A zvažují i další opatření – zavedení daně z CO2 a tzv. dny bez aut

O zákazu spalovacích motorů od roku 2035 je prakticky rozhodnuto, jen těžko to půjde vzít zpět. Přísnější normy pro emise CO2 mají přimět automobilky, aby se zaměřily na elektromobily. Mnozí lidé s něčím takovým zásadně nesouhlasí – domnívají se, že na tak zásadní změnu je málo času. Jak však informuje deník Heute, neplatí to úplně všude.


Nepřehlédněte: Má zákaz spalovacích motorů smysl? Pro Evropu je to extrémní risk, ostatní nás možná převálcují


Zakaz prodeje nových aut se spalovacím motorem

Například rakouští Zelení chtějí zakázat prodej aut se spalovacími motory mnohem dříve. Podle plánů ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewesslerové by mohl zákaz prodeje aut se spalovacím motorem vejít v platnost již v roce 2027. 

Aby se v Rakousku co nejrychleji dosáhlo klimatických cílů stanovených EU, uvažuje Gewesslerová i o dalších opatřeních. Ze zprávy vyplývá, že zvažuje zavedení daně z CO2, což by mělo negativní dopad na cenu pohonných hmot.

A ve hře je podle všeho i znovuzavedení tzv. dnů bez aut. Ty byly poprvé zavedeny před 50 lety v reakci na první krizi cen ropy. Každé auto muselo mít za oknem nálepku, která označovala jeden den v týdnu, kdy majitel nechal svůj vůz zaparkovaný v garáži.

Auto, spalovací motor
Zdroj: planet_fox / Pixabay

Cena ojetin může růst

Dohodu s členskými státy EU o nové normě o nulových emisích schválil Evropský parlament v březnu letošního roku.

Kompromis stanoví, že vozidla se spalovacími motory se budou prodávat i po roce 2035, pokud budou poháněna výhradně tzv. e-palivy, tedy palivy bez emisí CO2. V budoucnu proto dojde k vytvoření samostatné třídy pro automobily poháněné syntetickými palivy, která budou uhlíkově neutrální.

Připomeňme, že opatření EU se týká jen nových vozů, lidé i po roce 2035 budou mít možnost používat starší vozidla se spalovacími motory i si taková auta na trhu s ojetinami dál kupovat.

Zdroj náhledové fotografie: Freepik / Freepik, zdroj: Heute, europarl.europa.eu

Total
0
Shares
7 komentářů
  1. Zdravím Čechy, který mají aspoň trochu rozumu.
    Nevim čim budou ty auta krmit.
    Vždyť ta elektřina se vyrobit musí a nebude určovitě z řepky. V Německu zakázali jádro a hned nato rozjeli uhelky. Tak takhle vyčistíme planetu?
    A soudruzi z rakous od nás berou el., jakoby nic.Za pár halířů a my jí kupujeme na burze?
    Lidé drazí,probuďte se!!!

    1. Zelení celkově jsou totálně vypatlaní a ti rakouští jsou vůbec unikátní ! A němci s tím svým přístupem jsou taky něco extra. 🤦🏻‍♂️ Budoucnost Země je samozřejmě bez fosilních paliv, ale vzdálená budoucnost. Zatím NEMÁME čím je 100% nahradit. Současné technologie nejsou na adekvátní úrovni.

  2. Nakopat do zadní části těla, dát jí průměrnou mzdu jestli ji teda někdo zaměstná pro její schopnosti a hlavně ne ve státním nebo na rozpočet přisatým neziskovkach…

  3. Rakušané měli v historii spoustu pitomých nápadů, dokázali vyprodukovat dokonce i Hitlera. Že Vídeň vyprodukovala i dobré věci? Samozřejmě, bylo tam přece mnoho Čechů!

  4. Je celkem zábavné vidět to, že tyto změny nepostihnou nikoho z velkého města, ale co budou dělat lidé z eine kleine prdelákova, kde autobus nebo vlak jezdí tak často, že se jednou do týdne obyvatelé schází u nestaršího obyvatele, který jim vypráví báje o těchto úžasných strojích.

  5. Budu se smát 10 let v kuse, až Gewesslerová dcerka začne rodit, ale nebude jí mít kdo odvézt do nemocnice kvůli tomu, že je to zrovna v ten vybraný den bez aut.
    Kdo není slepý ví moc dobře, že nejde nahradit vozidla se spalovacím motorem elektromotory.
    Je super nabíjet “67 stovek” nových elektroaut ročně. Akorát dle statistik se nyní prodává cca 67 milionů aut ročně a představme si, že to bude 60 milionů elektroaut a 7 milionů těch alternativ aby se pokrylo obojí.
    Zkrátím to:
    Elektrický kolaps
    Téměř nulové procento výroby čisté elektřiny pro opravdu čisté dobíjení
    Smradlavý uhlí do ovzduší nabíjí většinu superčistých elektroaut
    Infrastruktura – hezké že jsou prázdné dobíjecí stanice při počtu “1 elektroauto v okolí 100 km”
    A teď jdu konečně vytáhnout ten blok z 32 let starýho auta, aby se mohl zrepasovat spolu s motorovým prostorem, auto přihlásit na veterána, který snad nikdy nevyřadí z historického hlediska, svý auta se spalováky si užívat do stáří a až budu starej dědek, tak si v 80ti letech až půjdu do důchodu vyberu penzijko a koupím si nový zajímavý auto se spalovákem, protože je to jen otázka času, než se přijde na dopad nucených elektroaut.
    👍

Comments are closed.