Realme logo

Realme: 5 důvodů, proč může být v Evropě jedničkou

  • Realme je dravou čínskou značkou
  • Na mobilním trhu stoupá stále výš
  • Může se však poměřovat s nejlepšími?

Realme je z hlediska historie působení na mobilním trhu doslova “pískle”. Vždyť tuto dceřinou značku čínský moloch BBK Electronics oficiálně představil teprve 4. května 2018. Brand si v tomto směru poměrně často a rád zakládá na tom, že je nejrychleji rostoucím výrobcem chytrých telefonů na světě.

To se sice všechno moc hezké, ale má skutečně co nabídnout a je reálná šance, že jednoho dne může Realme dosednout i na evropský trůn? Na to si zkusíme společně odpovědět.

1. Realme GT

A začneme netradičně od konce. Pamatujete na OnePlus v dobách rané slávy, kdy svět zasypal svými “zabijáky vlajkových lodí”? Za těch pár let toto označení sice ztratilo na lesku (sám jsem na něj alergický), ale tu a tam se vždy objeví nějaká ta štika, která se tomuto ikonickému sloganu minimálně přiblíží.

Má se tím na mysli telefon, který má high-endový procesor, velmi slušnou výbavu, solidní fotoaparát, pár nedostatků a stojí “pakatel”. Vloni zazářil Samsung Galaxy S20 FE, letošní rok si pro sebe zatím ukradl Realme GT. Nemá sice bezdrátové dobíjení, s plastovým šasi působí lacině, ale má Snapdragon 888. Schválně, který smartphone s tímto čipsetem aktuálně seženete pod 11 tisíc korun?


Nepřehlédněte: Realme GT Master Edition získal cenu iF Design Award


Realme GT Master Edition
GT Master Edition | foto: FONETECH

2. Dotírá na konkurenci

Mimochodem, věděli jste, že populární značka je v rukou stejného majitele jako OnePlus, Oppo nebo Vivo? A proč se na to vůbec ptám? Protože to je rozdílový prvek, který stojí za tím, že je Realme v současnosti tam, kde je. Má silné zázemí, ať už jeho manažeři nebo marketéři tvrdí cokoliv.

Díky know-how, vývoji, prostředkům a sdílení “platforem” je všechno mnohem jednodušší a efektivnější. Přirovnal bych to ke koncernové výrobě u automobilů (VW, Škoda atd.). Nějaká negativa? Řekl bych, že ano. Je to o prioritách v rámci segmentu. Hlavní slovo má vždy “šéf”, každý z brandů musí plnit svoji většinou pevně danou roli.

3. Moderní značka pro mladé

A tady plynule navážu. Čínský podnik může pomýšlet i na špičkové prémiové telefony, je však otázkou jestli: a) to samé chce i BBK, b) to chce Realme. Už vloni to zkoušelo s modelem X50 Pro, který byl slušně vybavený, zároveň dražší a měl představovat výkladní skříň podniku. Jenže to moc nevyšlo. Ukázalo se, že cena s ohledem na možnosti fotoaparátu, byla docela “overkill”.

Buď, jak buď, ve střední a vyšší střední třídě je to jinak. Tady dokáže vykouzlit parádní kousky, které navíc lákají na skvělé cenovky. Jasně, není to bez kompromisů, ale když vezmete v úvahu, kolik zaplatíte… Jen pro ilustraci: Realme 8 5G je v podstatě nejlevnější 5G mobil na českém trhu, nejde o výkřik techniky, ale sežeňte něco takového kolem 5 tisíc.


Čtěte také: Xiaomi tepe Realme. Přestantě nás kopírovat, zlobí se


Xiaomi se pustilo do Realme
Xiaomi se konkurent moc nelíbí | foto: NDTV Gadgets

4. Realme je nové Xiaomi

Tipl bych si, že zrovna toto srovnání Xiaomi nevidí rádo, ale je na místě. Mladičký konkurent jde ve stejných stopách, jen asi 3x rychleji. Občas se to neobejde bez menší mediální masáže viz poslední případ, kdy Realme dostalo od čínského lídra pořádný “kartáč” za to, že kopíruje jeho marketingovou strategii.

Asi na tom něco bude, ale Xiaomi má co říkat: léta se inspiruje Applem a ani to nezastírá. Vypadá to, že čínské “vzdání pocty” jiným výrobcům má nově dvojí metr. To však nebrání Realme dále růst. Určitě je potřeba spoustu věcí doladit, aby namísto nadějného puberťáka reprezentovalo skutečně seriózní progresivní značku, se kterou je třeba počítat.

5. Skvělý poměr cena / výkon

I tady se srovnání s Xiaomi nabízí. Také Realme jede v režimu rozumně nastavené marže a minimálního zisku. Zvláště pak střední a vyšší střední třídu spolehlivě zásobuje novinkami se skvělým poměrem cena / výkon. Pokud v tomto duchu bude pokračovat, může konkurenci ještě pěkně zavařit.

Total
0
Shares