mobilní operátoři

Neustále vás sledujeme! Mobilní operátoři sbírají údaje o naší poloze jako na běžícím pásu

  • Hrají mobilní operátoři fér?
  • Na to hledají odpověď úřady v USA

Co naplat, citlivé osobní údaje jsou příliš cenným digitálním oběživem, aby jej kdokoliv přecházel bez povšimnutí. Celá řada kauz z poslední dekády budiž toho důkazem.

Soukromí jako komodita komodit

Na pranýři se ocitl (xkrát) Facebook, dceřiný WhatsApp, Google a někteří další. Tu se něco ztratilo, támhle se něco někomu prodalo, nějakou dobu se to tutlalo, a nakonec se na to přišlo.

V drtivé většině bez významnějšího postihu. Takový Mark Zuckerberg byl jedno období v Bílém domě častěji než americký prezident. Ale to bych zbytečně odbočil od tématu, takže k věci.


Nepřehlédněte: Airbusu havarovalo letadlo budoucnosti. Solární Zephyr S létal 64 dní v kuse, než se zřítil v Arizoně


mobilní operátoři
Ilustrační / Zdroj: Daria Nepriakhina, Unsplash

Mobilní operátoři pod drobnohledem

Federální komise pro komunikace v USA nedávno uvedla, že si hodlá  posvítit na to, jestli mobilní operátoři dodržují pravidla z pohledu monitorování či sdílení údajů o jejich poloze, informoval GadgetsNow.

Důvody jsou v zásadě dva, protože: a) z pohledu zákona a určité zpětné vazby jde částečně o “nezmapované” území, b) úřad v několika letech operátorům udělil pár důtek a vysokých finančních pokut, protože jejich počíná bylo v tomto směru poměrně laxní.

A jak nejnověji avizuje server CNN Business, přehled o pohybu osob mají de facto neustále; ať už jde jen o pouhý telefonát nebo využívání datového připojení.


Nenechte si ujít: Hackeři z Anonymous se zmocnili důležité ruské továrny. Teď patří nám, vzkazují


Velký bratr nás sleduje

A pozor! Je to skoro jako ve filmu, tzn. od komunikace zařízení s mobilními věžemi až po přesné souřadnice GPS. Operátoři navíc tato uchovávají tři měsíce stejně jako pět let (to je případ AT&T).s

Argumentace bezpečností z pohledu trasování, sledování dopravních špiček včetně podrobnějších údajů v krizových scénářích (tísňové linky apod.) je ušlechtilá. Na druhou stranu je třeba zmínit nejen líc, ale i rub. Dost často tyto informace využívají třeba k zobrazování cílené reklamy apod.

Zdroj náhledové fotografie: Tamas Tuzes-Katai / Unsplash (ilustrační)

Total
0
Shares