Levný elektromobil se dodává rozložený v krabicích jako nábytek IKEA

  • Švédská společnost Luvly přichází s levným elektromobilem
  • Luvly O se vejde do větší krabice a kdo chce, vůz si může sám sestavit

Maloobchodní gigant IKEA způsobil revoluci ve světě nábytku tím, že začal prodávat postele, šatní skříně a dokonce i kompletní kuchyně v kompaktním balení, které naložíte do auta a odvezete domů. Nyní stejný „trik“ používá další švédská společnost. Odborníci z Luvly přišli na způsob, jak lidem snadno a levně dodat elektromobil.


Nepřehlédněte: Magická show nad Českem: Noční obloha po 80 letech zazáří, ale ne díky Měsíci


Švédové prodávají levný elektromobil

Luvly O je unikátní elektrické miniauto, které se dodává v balíkách, podobně jako postele nebo komody. Svižné dvoumístné autíčko měří na délku 2,7 metru, na šířku 1,53 metru a na výšku necelých 1,44 metru. Hmotnost? Pouhých 400 kilogramů.

Auto na jedno nabití ujede až 100 kilometrů, což není mnoho, ale do městského provozu je tato hodnota naprosto dostačující; stejně ho každý večer připojíte k nabíječce. Baterie o výkonu 6,4 kW (zhruba 8,85 hp) je rozdělena na dvě části pro snadné a bezpečné nabíjení, ujišťuje potenciální zájemce švédský výrobce.

Futuristicky vyhlížející elektromobil dosahuje maximální rychlosti kolem 90 km/h, což je na pohodovou jízdu tak akorát. Nyní se možná ptáte, jak je to s bezpečností řidiče a spolujezdce, když jde o tak „křehký“ dopravní prostředek. Bezpečnost však byla při návrhu Luvly O nejvyšší prioritou. Podvozek je vyroben ze speciální kombinace polstrovaného hliníku a plastové pěny a je navržen tak, aby pohlcoval nárazy a v případě kolize posádku udržel v bezpečí.

„Vozidla Luvly jsou konstruována jako závodní vozy formule s tlumiči energie a sendvičovou kompozitní bezpečnostní skořepinou chránící cestující,“ uvádí se v tiskové zprávě. Vůz je navíc vybaven mobilní aplikací, která umožňuje ovládat vše od polohy GPS až po zamykání dveří – to přijde vhod.

Luvly O
Zdroj: Luvly

Luvly připravuje další vozy

Společnost Luvly vysvětluje, že auto se dodává jako stavebnice. Nejenže se tím snižují náklady, ale ekologické vozidlo ještě více snižuje uhlíkovou stopu tím, že se 20 vozů Luvly vtěsná do přepravního kontejneru standardní velikosti, do kterého by se vešly pouze čtyři plně sestavené vozy. Vozidla pak montují vyškolení pracovníci na pobočkách, čímž se eliminuje prostředník a snižuje cena. Zručnější jedinci si však auto mohou doma sestavit sami.

S cenou začínající přibližně na 10 000 eurech (v přepočtu asi 250 000 korun) je Luvly O dostupnou a ekologickou volbou pro každého, kdo hledá cenově dostupné a praktické elektrické vozidlo s důrazem na udržitelnost a bezpečnost.

Po superkompaktním Luvly O švédská firma plánuje uvést na trh několik dalších plně elektrických modelů včetně tříkolového sportovního vozu a malé dodávky.

Zdroj náhledové fotografie: se souhlasem Luvly, zdroj: foxnews.com, Luvly

Total
0
Shares
9 komentářů
    1. napsala ovce…. hold někdo nato nemá si ani zašroubovat šroubek co…

  1. A kde se to dá objednat za předpokladu že je honologován pro provoz na pozemních komunikacích v ČR?

    1. Honologován v ČR určitě nebude. Maximálně homologován a to s tisícem vyjímek. Vždytˇ ta e-kára nemá ani blatníky,natož zástěrky za zadnímy koly. A jako nárazník funguje celé auto.

      1. A tak pardon.Na jiných snímcích už je má,asi facelift.

    2. evidentně nedá 1. nemaj to ješte vyrobené 2. musíte vyplnit pořadník a pak kdovi jestli vás obešlou a kdoví jestli se to vůbec bude prodávat protože “Vyplňte své údaje, abyste se dostali na seznam a byli jedním z prvních, kdo si koupí Luvly O.” Z textu na jejich webu je evidentní že se to ještě vůbec nevyrobylo a jde o PR článek.

  2. Zajimavé vozítko pro seniory na nákupy a navštěvu doktora pokud žije na vesnici kde už dávno nefunguje veřejná doprava a do města to má několik kilometru …..

    1. Přesně…. A nejen pro seniory… než nastartovat velké auto a jet někam pár kilometrů a zpět stačí tohle…

    2. Víte, to, ze je někdo senior, neznamená, ze chodí ve zmijovce, tahá tašku na kolečkách, poslouchá dechovou nebo Karla Gotta a jezdí v legracním vozítku. Osobně jsem zažil pár pracovních cest se “seniorem” pro kterého nebyl problém sednout za volant passatu a za par hodin byt v Zurichu. Minulý týden jsem mluvil se 78 letým “seniorem”, který tráví deset hodin denně za volantem dodávky.
      Vlastně je ten váš příspěvek docela urážlivý a pokud se vám tohle vozítko pro kašpary tak líbí, tak v něm jezděte sám, vy “seniore.”

Comments are closed.