Google

Ucho se utrhlo! Google vyfasoval další mastnou pokutu, vzduchem létají miliardy

  • Google má na krku další problém
  • Opět jsou terčem zájmu jeho nekalé praktiky
  • Hrozí mu další žaloba, tentokrát to může bolet

Právníci americké společnosti Google mají díky věčnému běhání po soudech zcela nepochybně perfektní kondičku. Když se totiž podíváte na všechny ty nedávné kauzy, jež vyplavaly na povrch, je to nad slunce jasné.

Problémový Google

Tak jen namátkou: objevily se tu žaloby v souvislosti s nelegálním sledování uživatelů, únikem citlivých informací nebo příliš (ne)Anonymním režimem. Na konci loňského roku se vyklubala další skandální aféra známá jako „Jedi Blue“, která znovu vyvolala velmi negativní reakce.

Zahraniční zdroje se hojně odvolávaly na dokument, který spor podrobně mapoval a poukazoval na to, že Google „peče“ s Facebookem v rámci oboustranně výhodné strategie za poskytování inzertních služeb s využitím header biddingu.


Nepřehlédněte: Vesmírný teleskop Jamese Webba svlékl do naha úchvatnou mlhovinu Orionu


Google přestala prodávat online reklamu v Rusku
Zdroj: Solen Feyissa / Unsplash

„My nic, to oni!“

Nedávno se do popředí rovněž drala postarší kauza ohledně dominantního postavení společnosti Google na poli digitální reklamy. A tentokrát dostal mnohem silnějšího protihráče – americké ministerstvo spravedlnosti.

To si nechalo vypracovat detailní expertízu, na jejímž základě narazilo na velmi znepokojivé informace, které výrazně posílily nedávné spekulace o zvýhodňování „vyvolených“ na úkor ostatních.

„Naše reklamní technologie pomáhají webům a aplikacím financovat jejich obsah a umožňují malým podnikům oslovit zákazníky po celém světě. Je to právě obrovská konkurence (nikoliv monopol), jež způsobila, že je digitální inzerce mnohem efektivnější.“

— Peter Schottenfels (tiskový mluvčí Google) pro Bloomberg

Reklamní praktiky podniku jsou navíc nejen pod drobnohledem USA, ale i v jiných částech světa: Evropská komise například v loňském roce vedla vyšetřování zkoumala, zda Google neomezuje přístup konkurenčních služeb k uživatelským datum pro reklamní účely.


Nenechte si ujít: HSP Magnavem je letadlo budoucnosti na jaderný pohon s lázněmi a posilovnou, které pojme až 500 cestujících


Google Chrome
Ilustrační / Zdroj: deepanker70, Pixabay

Klientelismus, protekcionismus…

„Je načase, aby se Google zhostil své odpovědnosti a splatil škody, které tomuto důležitému odvětví za dlouhá léta způsobil. Proto jsme se rozhodli podniknut právní kroky, jež napraví napáchané škody jak v EU, tak ve Spojeném království.“

— Damien Geradin, Geradin Partners

A aby toho nebylo málo, nově si na něj posvítily antimonopolní úřady v Británii a Holandsku. A stejně jako ve Spojených státech jde o dosti pofidérní praktiky v rámci inzertního obsahu, informuje Reuters.

„„Tato žaloba je nanejvýš spekulativní a oportunistická. Až formální stížnost obdržíme, budeme na ni promptně reagovat!“

— tiskový mluvčí společnosti Google

Zdroj náhledové fotografie: Firmbee.com / Unsplash (ilustrační)

Total
1
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..