- Uživatelům Androidu tuhne úsměv.
- V oblíbené aplikaci WhatsApp se mají začít objevovat reklamy.
Komunikační platforma WhatsApp, která patří společnosti Meta, před nedávnem oznámila, že zavede reklamy. Ty by měly být viditelné pouze v sekci Aktuality, což je samostatná karta ve spodní části aplikace. Po několika dnech se nicméně ukazuje, že to se s inzercí v Evropské unii nebude tak horké, jak se na první pohled zdálo. Zpravodajský server Politico s odkazem na své zdroje tvrdí, že reklamy na WhatsAppu se v zemích EU začnou objevovat až od roku 2026.
Nepřehlédněte: Zprávy Google dostávají funkci, která zamezí trapasům. Dostupná je i v Česku
WhatsApp začne uživatelům zobrazovat reklamy
„Zkušenosti s osobními zprávami na WhatsAppu se nemění a osobní zprávy, hovory a stavy jsou end-to-end šifrovány a nelze je použít k zobrazování reklam,“ uvedli v úterý zástupci WhatsAppu, který každý měsíc používá až 1,5 miliardy lidí.
Trochu klidu uživatelům může přidat fakt, že inzerce ve WhatsAppu se začne objevovat až od ledna příštího roku. Zástupci společnosti Meta uvádí, že ačkoli se v komunikační aplikaci reklamy objeví, firma bude klást stále maximální možný důraz na soukromí.
Osobní zprávy, hovory a stavy zůstanou nadále zabezpečené koncovým šifrováním, takže je nikdo jiný (například vývojáři Meta nebo inzerenti) nebude moci číst ani poslouchat.
„K cílení na uživatele použijeme omezené množství informací, jako je země nebo město, jazyk, kanály, které sledujete, a to, jakým způsobem interagujete s reklamami, které se vám zobrazují. V případě lidí, kteří si WhatsApp přidali do Centra účtů, použijeme nastavení reklam a informace z Meta účtů. Vaše telefonní číslo nikdy neprodáme ani nesdělíme inzerentům. Vaše osobní zprávy, hovory ani skupiny, ve kterých jste, nebudou použity k určování toho, jaké reklamy se vám mají zobrazovat,“ uklidňují vývojáři na oficiálním blogu.
Dříve se za aplikaci platilo
Pokud si pamatujete, v dávné historii WhatsApp fungoval na principu ročního předplatného. První rok používání vás nestál nic, poté jste však byli požádáni o zaplacení jednoho dolaru pro aktivaci na další rok. Tato symbolická částka však z aplikace v roce 2016 zmizela.
Zdroj náhledové fotografie: Sara Kurfeß / Unsplash, zdroj: Politico, WhatsApp