- Balonem k okraji vesmíru.
- Společnost Space Perspective chce nabídnout lety nad planetu.
Nebude to pro každého, protože vznášet se třicet kilometrů nad zemským povrchem může vyvolávat smíšené pocity. Další překážkou na cestě k neopakovatelnému dobrodružství je cena. Několikahodinový výlet do stratosféry ve vesmírném balonu bude pořádně drahý. Společnost Space Perspective ovšem tvrdí, že jejich kapsle je nejbezpečnějším, nejluxusnějším i nejzodpovědnějším způsobem, jak zažít atmosféru vesmíru. Cena je proto logická.
Nepřehlédněte: Všechno zdražuje, ale telefony nikoliv. Toto je laciný důkaz Xiaomi
Cesta luxusním balonem
Space Perspective si klade za cíl vzít platící zákazníky na okraj kosmu. Vstupenka do luxusního turistického balonu přijde na 495 000 dolarů (v přepočtu 3,5 milionu korun) a zajistí vám místo v kabině, kam se současně vejde až osm cestujících. Ty čeká šestihodinový let do zhruba 30 kilometrů nad zemský povrch, což je dostatečně vysoko, aby šlo vidět zakřivení planety a zároveň temnota fascinujícího vesmíru.
Zástupci společnosti slibují jedinečný zážitek. Dvě hodiny bude balon s přetlakovou kabinou stoupat a další dvě hodiny budou mít cestující na jedinečnou vyhlídku. Poté se vydají na cestu zpět k zemskému povrchu.
Než se dostanou lidé na předem určené cílové místo, mohou u baru usrkávat lahodné koktejly, konzumovat pokrmy, které jim připraví šéfkuchař z věhlasné restaurace, nebo surfovat na internetu přes Wi-Fi. Své zážitky tak budou moci okamžitě sdílet na sociálních sítích.
Revoluce ve vesmírné turistice?
Vzhledem k tomu, že balon nevynese pasažéry mimo gravitační pole Země, nebude zapotřebí žádného speciálního výcviku a lidé nepocítí ani stav beztíže. Stačí jen, aby na účtu měli dostatečný obnos. Na úvod Space Perspective počítá s 25 lety ročně, ale projekt se táhne.
První cestující se měli na cestu do vesmíru vydat už letos, ale zatím k ničemu takovému nedošlo, a to i přesto, že firma má zarezervovaných již více než 1 800 letenek.
Zdroj náhledové fotografie: Space Perspective, zdroj: The Sun