- Meta se rozhodla nasadit reklamy do aplikace WhatsApp.
- Na jakých místech se uživatelům budou zobrazovat?
WhatsApp, nejpopulárnější mobilní aplikace pro zasílání textových zpráv na světě, zavádí reklamy, informuje zpravodajský server BBC.
Nepřehlédněte: Xiaomi si podmaní Česko. Výbavě POCO F7 se budete zdráhat uvěřit
WhatsApp zaplevelený reklamou
Mobilní aplikace WhatsApp, která s téměř 1,5 miliardami aktivních uživatelů v současnosti stále vede žebříček nejpopulárnějších mobilních „kecálků“, dodnes fungovala naprosto zdarma. To bude platit i nadále, uživatelům se však v aplikaci začnou brzy zobrazovat reklamy.
Vývojáři společnosti Meta, která aplikaci WhatsApp vlastní, uklidňují, že reklamy se nebudou zobrazovat na stejném místě jako konverzace a ani v samotných chatech, které jsou end-to-end (koncově – pozn. red.) šifrované. WhatsApp při cílení obsahu v reklamách bude vycházet z toho, v jak zemi a městě se uživatel nachází.
Prozatím se inzerce objeví v sekci nazvané Aktualizace, tedy v samostatné kartě, kterou najdete v dolní liště aplikace. Později se reklamy budou zobrazovat i v aktualizacích stavu uživatelů.
Expert Matt Navarra v rozhovoru pro stanici BBC řekl, že Meta konečně pokládá základy pro to, aby se WhatsApp stal platformou, kterou lze zpeněžit ve velkém měřítku. Dodal však, že to nemusí být bez rizika, čímž narážel na to, že reklamy mohou uživatele WhatsAppu popudit a motivovat je k odchodu na jinou komunikační platformu.
Aplikace byla dříve za poplatek
Pokud si pamatujete, v dávné historii, ještě předtím, než aplikaci koupila Zuckerbergova společnost Meta, WhatsApp fungoval na principu ročního předplatného. První rok používání vás nestál nic, poté jste však byli požádáni o zaplacení jednoho dolaru pro aktivaci na další rok. Tato symbolická částka však z aplikace v roce 2016 zmizela. Tehdejší ředitel WhatsAppu Jan Koum na oficiálním blogu přiznal, že model ročního poplatku nebyl tím správným řešením.
Zdroj náhledové fotografie: Mika Baumeister / Unsplash, zdroj: BBC