- Zájem o chytré hodinky roste.
- Nejúspěšnějším výrobce už není Apple.
Celosvětový odbyt chytrých hodinek a fitness náramků se v letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 13 procent na 46,6 milionu. Na svých internetových stránkách to uvedla výzkumná společnost Canalys. Jedničkou na trhu již není americká firma Apple. Králem segmentu chytrých hodinek se vůbec poprvé stalo čínské Xiaomi.
Nepřehlédněte: Xiaomi představilo svatý grál tabletů. Xiaomi Pad 7 Ultra má výbavu, o které se iPadům ani nezdá
Xiaomi si Apple namazalo na chleba
„Globální odbyt chytrých hodinek se zvýšil o 13 procent,“ uvedli analytici společnosti Canalys. Růst podle nich stále zrychluje, protože lidé si ke svým smartphonům čím dál častěji pořizují takzvanou nositelnou elektroniku se zaměřením na sportovní aktivity a zdravý životní styl.
Lídrem v prvním čtvrtletí letošního roku se stala překvapivě společnost Xiaomi s 19% podílem na trhu a 44% meziročním růstem. Firmě dosáhla vysokých prodejů především díky vysoké popularitě a nízké ceně fitness náramků Xiaomi Smart Band a hodinek Redmi Watch.
Na druhém místě skončila společnost Apple s 16% tržním podílem. Cupertinský gigant dodal do obchodů 7,6 milionu produktů a pokud bychom zohlednili pouze prodej chytrých hodinek, stal by se nejúspěšnějším výrobcem.
K jeho smůle ovšem žádné levné fitness náramky neprodává. Místo toho se soustředí pouze na prémiové chytré hodinky Apple Watch s vysokou cenou. V současnosti v obchodech nabízí model Apple Watch Series 10. Ten se hodí pro sportovce, seniory a samozřejmě pro celou řadu dalších uživatelů.
Huawei se vrací do hry
Třetím největším prodejcem nositelných zařízení je čínská značka Huawei. V prvním letošním čtvrtletí si připsala 15% tržní podíl a vykázala 36% meziroční růst. Podle analytiků dodala do obchodů 7,1 milionu kusů chytrých hodinek a fitness náramků.
Zdroj náhledové fotografie: Xiaomi, zdroj: Canalys