Mobilní aplikace ECHO

Aplikace ECHO pomůže při hledání pohřešovaných dětí. Stáhněte si ji do mobilu

  • V České republice se každoročně pátrá přibližně po dvou desítkách pohřešovaných dětí
  • Policisté major Martin Kaiser a kapitán Petr Bureš přišli s nápadem mobilní aplikace ECHO, která výraznou měrou zvyšuje šanci na jejich nalezení
  • Aplikaci vytvořilo studio Blueberryapps a nainstalovat si ji můžete z Google Play či App Store

V případě, že se pohřešuje dítě, je čas mimořádně důležitý, protože s každou hodinou šance na jeho nalezení klesá. Pokud by aplikace pomohla k včasnému nalezení byť jediného dítěte, tak naplní svůj zamýšlený účel. Její napojení na policejní databázi zajistí, že se v ní dítě objeví téměř okamžitě a jakýkoliv její uživatel může ihned pomoci s pátráním. Aplikace je zdarma, nijak neshromažďuje osobní informace a je nenáročná na data.

S financemi pomohl Vodafone

Aplikace ECHO
Aplikace ECHO, ilustrační | foto: vlastní

Projekt mobilní aplikace ECHO realizovali major Martin Kaiser a kapitán Petr Bureš, kteří do svého týmu přibrali ještě další tři členky, v té době na rodičovské dovolené. Tým úspěšně absolvoval startupový program Laboratoře Nadace Vodafone, která projekt výrazně finančně podpořila a pomohla aplikaci ECHO s veřejnou sbírkou, díky čemuž se podařilo získat dostatek finančních prostředků na její vývoj.

O důležitosti aplikace a jejím využití v praxi svědčí i to, že se stala součástí mobilní bezpečné platformy, což je zařízení (mobilní telefon), které mají u sebe policisté v přímém výkonu služby. Protože pátrání po dětech není jen národní doménou a často má přesah i do sousedních zemí, tvůrci uvažují i o rozšíření aplikace do okolních států.

Zapojte se do pátrání po pohřešovaných dětech

„Veřejnost již v minulosti několikrát přispěla k úspěšnému pátrání, a proto věříme, že když dostane do ruky další nástroj, bude to fungovat ještě lépe. Telefon má dnes u sebe téměř každý,“ popisuje major Martin Kaiser a dodává: „Vycházíme z toho, že každé pohřešované dítě musí někdo někde zahlédnout – v MHD, v obchodě, na benzinových stanicích, v parcích atd., když ale neví, že se po něm pátrá, tak pochopitelně žádnou aktivitu nevyvine. To bychom chtěli změnit.“

Total
2
Shares