Pokladny v prodejnách Albert

Albert v Česku nasazuje umělou inteligenci. Nakupování výrazně usnadňuje – všimli jste si?

  • Umělá inteligence zrychluje odbavení v Albertu
  • Lidem a pokladním pomáhá už v padesáti prodejnách.

Senzory na pokladnách v prodejnách Albert pokladním nově pomáhají rozpoznávat nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. Řetězec tak zahájil plošné nasazení technologie využívající umělou inteligenci do všech svých obchodů. Cílem je zrychlit odbavení u pokladen, zvýšit přesnost identifikace nebalených položek a zároveň usnadnit obsluze práci.


Nepřehlédněte: Všimli jste si? V telefonech s Androidem je nová funkce, která tajně skenuje všechny vaše fotografie


V prodejnách Albertu pomáhá umělá inteligence

Albert je prvním maloobchodním řetězcem na českém trhu, který ve svém provozu začal využívat technologii strojové identifikace nebalených potravin. Jak vše funguje?

Systém využívá miniaturní kameru zaměřenou na pokladní váhu, která pozná, jaké ovoce, zeleninu nebo pečivo zákazník kupuje, přestože na nich není čárový kód. Během zlomku vteřiny rozpozná konkrétní položku nebo více podobných produktů, které nabídne pokladní, ta už jen na obrazovce potvrdí správnou volbu.

„V Albertu věříme v inovace, které mají smysl a neustále pracujeme na jejich rozvoji tak, aby usnadnily a zjednodušily každodenní pracovní činnosti zaměstnanců na prodejnách i na centrále. Umělá inteligence u nás nachází uplatnění v řadě oblastí, včetně zlepšení zákaznického servisu na pokladnách skrze automatické rozpoznávání nebalených produktů u pokladen. Tato řešení přinášejí reálný přínos jak pro naše zákazníky, tak pro naše zaměstnance,“ uvádí Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Automatický čisticí robot
Automatický čisticí robot | foto: Albert

Výhody AI jsou nesporné

Řešení Albertu nejen minimalizuje chyby při ručním zadávání, ale také zkracuje čekací dobu zákazníků u pokladen a zjednodušuje práci zaměstnanců. Aktuálně je nová technologie funkční již v pěti desítkách prodejen a do konce roku bude nasazena do všech 350 prodejen řetězce v České republice.

Kromě optimalizace zásobování či zrychlení obsluhy na pokladnách pomáhá AI také s automatizací administrativních činností – od zpracování faktur přes agendu v oddělení lidských zdrojů až po logistické procesy.

V neposlední řadě přispívá k efektivnějšímu chodu prodejen a distribučních center i v oblasti úklidu, kde fungují automatické čisticí roboty.

Zdroj náhledové fotografie: Albert, zdroj: Albert

Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..