Netflix

Netflix padl a už není streamovací jednička. Uživatele naštval šikanou a slabou nabídkou obsahu

  • Streamovací služby dnes bojují o každého zákazníka
  • Nejnovější čísla naznačují, že Netflix u lidí začíná ztrácet

Netflix už není synonymem pro streamovací internetovou televizi. Alespoň ne ve Spojených státech, kde přišel o pozici lídra trhu. U uživatelů je dnes úspěšnější méně slavný konkurent, který je k dispozici i v Česku.


Nepřehlédněte: Stovky produktů v brutálních slevách! Levněji pořídíte telefony i příslušenství


Netflix padl, jedničkou je Amazon Prime Video

Když se řekne streamování videa, každému se okamžitě vybaví Netflix. Americkému gigantu se v tomto odvětví jako prvnímu podařilo přesměrovat uživatele internetu z bezplatného nelegálního stahování na placenou nabídku, což se před deseti lety zdálo jako něco z říše science fiction.

Jenže v posledních letech začal věhlas Netflixu mezi zákazníky uvadat. Důvodů, proč tomu tak je, bude víc. Od chabé nabídky seriálů přes cenovou politiků (Netflix je pořádně drahý) až po zavedení tarifů s reklamou nebo omezení sdílení hesel.

Lidé už toho mají plné zuby, což dokládá informace, že Netflix přenechal na území Spojených států pozici lídra v oblasti streamovacích služeb společnosti Amazon Prime Video. Před několika lety by něco takového bylo nemyslitelné, dnes je to skutečnost.

Společnost JustWatch, která sleduje metriky streamování, se zaměřila na americký trh, který slouží jako domovská základna pro všechny internetové TV. Z nejnovějších údajů vyplývá, že Amazon Prime Video drží 21 % trhu, zatímco Netflix se musí spokojit s 20 %. Na třetím místě je Disney+ s 15% podílem.

Netflix
Zdroj: mohamed_hassa / Pixabay

Také přemýšlíte, že z Netflixu odejdete?

Přestože se tyto statistiky týkají pouze Spojených států, nelze je ignorovat. Pro identifikaci vznikajících vzorců je zásadní zkoumat právě velké trhy, jako je ten americký. Netflix se zde pohodlně držel na trůnu více než deset let, ale nyní tomuto segmentu dominuje Amazon.

Navzdory neúspěchům z poslední doby Netflix aktivně hledá nový směr a doufá, že tváří v tvář rostoucí konkurenci zaujme nové publikum. Bez investic do kvalitního obsahu to ale nepůjde.

Zdroj náhledové fotografie: freestocks / Unsplash, zdroj: Gizchina

Total
0
Shares