Apple iPhone SE

Samsung, Xiaomi a další poraženi. Nejprodávanějším telefonem světa je iPhone

  • Apple iPhone byl před Vánoci nejprodávanější smartphone planety
  • Samsung se podle Couterpointu dokázal dostat nejvýš ze všech ostatních značek

Apple je zpět coby nejprodávanější značka mobilů. iPhony dominují a asijská konkurence zaostává. Vyplývá to z aktuálních dat agentury Canalys, která se zabývá vývojem mobilního trhu.


Nepřehlédněte: Apple couvl. Levný iPhone SE (2022) bude vypadat jako z pravěku


Apple iPhone vládne všem

Výzkumná společnost Canalys monitoruje trh s chytrými telefony a analyzuje jej podle různých kritérií. Z hlediska prodeje mobilů čtvrtému čtvrtletí 2021 kraloval americký Apple. Následovaly ho asijské značky.

V měřeném období se Apple podílel na celosvětových dodávkách chytrých telefonů 22 procenty, a to díky silné poptávce po iPhonu 13. Americké firmě se podařilo dostat na čelo i přesto, že nové jablečné mobily jsou často skladově nedostupné, kvůli čemuž na ně uživatelé mnohdy dlouho čekají.

Chytrý telefon Apple iPhone 13 Pro
Chytrý telefon Apple iPhone 13 Pro. Zdroj: Sahej Brar / Unsplash

„Apple zaznamenal v pevninské Číně bezprecedentní výkonnost iPhonu, přičemž agresivní ceny jejích vlajkových přístrojů udržují silnou hodnotovou nabídku. Dodavatelský řetězec společnosti Apple se začíná zotavovat, ale i tak byl nucen ve čtvertém čtvrtletí omezit výrobu kvůli nedostatku klíčových komponent a nedokázal vyrobit dostatek iPhonů, aby uspokojil poptávku. Na prioritních trzích zachoval přiměřené dodací lhůty, ale na některých trzích museli jeho zákazníci na nejnovější iPhony čekat,“ uvedl analytik společnosti Canalys Sanyam Chaurasia.


Nepřehlédněte: V Česku vybuchl další telefon od Xiaomi, znovu během nabíjení


Druhý je Samsung, třetí Xiaomi

Samsung uzavřel čtvrtletí s tržním podílem 20 procent, což korejské značce stačilo k tomu, aby se dostala na druhé místo. Úspěšné bylo i Xiaomi na třetí pozici s 12 procenty. Data za poslední kvartál zmiňují také společnosti Oppo a Vivo na čtvrté (9 procent), respektive páté příčce (8 procent). Oba čínští výrobci nadále těží z propadu Huawei a zaměření na cenově dostupné mobily.

Celkové dodávky za čtvrté čtvrtletí 2021 vzrostly o pouhé procento, zejména kvůli výpadku dodávek v dodavatelském řetězci.

Zdroj náhledové fotografie: Filipe Alves / Unsplash.

Total
0
Shares