Microsoft

Pozor na Microsoft, LinkedIn a DHL. Podvodníci při útocích na Čechy napodobují známé značky

  • Sleva od Adidasu, zpráva z LinkedInu nebo informace o zásilce od DHL?
  • Hackeři při útocích napodobují známé značky

Při phishingových útocích zneužívají hackeři zpravidla známé značky. Vůbec nejčastěji se vydávají za pracovníky profesní sítě LinkedIn. Vyplývá to z analýzy společnosti Check Point. Jaké další značky jsou nejvíce zneužívané?


Nepřehlédněte: Mobilní data v Česku? Katastrofa! Zatímco jinde si operátoři své zákazníky hýčkají, u nás…


Podvodníci útočí

Z technologických značek se hackeři nejčastěji maskují za Microsoft, který se posunul na druhé místo. 13 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky se snažilo nalákat uživatele právě jménem tohoto technologického giganta, což je více než dvojnásobek oproti předchozímu čtvrtletí, uvádí výzkumníci. Do první desítky se nově dostaly také Adidas, Adobe a HSBC, ačkoli jejich podíl není zatím nijak výrazný, ve třetím čtvrtletí ale může dojít k dalšímu nárůstu.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Hackeři využívají důvěry a lidské emoce, jako je strach z promeškání slevy. Pocit naléhavosti často způsobí, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda e-mail skutečně pochází od dané značky. Následně dojde ke stažení malwaru nebo krádeži cenných osobních údajů.

Podvodníci útočí ve velkém na české bazary
Zdroj: Azamat E / Unsplash

Všímejte si detailů

„Kyberzločinci využijí jakoukoli značku, která má dostatečný dosah a důvěru uživatelů. Proto v Top 10 vidíme nově Adidas, Adobe a HSBC. A důvod, proč podobné phishingové podvody hackeři stále používají, je prostý. Funguje to. Uživatelé proto musí být obezřetní a dávat si pozor na varovná znamení, jako jsou špatná gramatika, pravopisné chyby nebo podivné názvy domén,“ prohlásil Peter Kovalčík, bezpečnostní expert v Check Pointu.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech

  1. LinkedIn (45 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (13 %)
  3. DHL (12 %)
  4. Amazon (9 %)
  5. Apple (3 %)
  6. Adidas (2 %)
  7. Google (1 %)
  8. Netflix (1 %)
  9. Adobe (1 %)
  10. HSBC (1 %)

Zdroj náhledové fotografie: FONETECH.CZ, zdroj: CheckPoint

Total
0
Shares