Volkswagen

Jak vidí budoucnost Volkswagen? Levné, malé a spalovací přestane vyrábět, byznys postaví na elektromobilech

  • Německý Volkswagen má o budoucnosti jasno
  • Blíží se konec aut se spalovacím motorem

Volkswagen oznámil revidovaný cíl prodeje elektromobilů v Evropě do roku 2030. Vyplývá z něj, že se téměř odkloní od spalovacích motorů a téměř veškeré své portfolio postaví na elektromobilech. Ty mají podle upraveného plánu již za sedm let tvořit až 80 % všech prodejů, informuje server Electrek.


Nepřehlédněte: WhatsAppu hrozí v první zemi definitivní zákaz. Tamní vláda chce, aby mohla lidem číst zprávy, ale vývojáři to odmítli


Volkswagen jde po Tesle

Koncern zaznamenal na trhu s elektromobily v loňském roce obrovský nárůst prodejů, což souvisí s vysokou poptávkou lidí po modelové řadě ID.

Zájem lidí pomohl německé automobilce dosáhnout cíle 500 000 prodaných elektromobilů o rok dříve, než původně počítala, což některé analytiky vede k názoru, že Volkswagen v prodejích překoná Teslu již v příštím roce. 

Elektromobil, Volkswagen
Zdroj: David Moffat / Unsplash

Zatímco ostatní němečtí výrobci automobilů se k plánům Evropské komise staví spíše odmítavě, Volkswagen je velký příznivcem nařízení, podle kterého by od roku 2035 všechny nové automobily, které přijdou na trh, neměly vypouštět žádné emise CO2. To má zajistit, že se do roku 2050 stane odvětví dopravy v Evropě uhlíkově neutrálním.

EU chce svého cíle dosáhnout ve třech vlnách:

  • 2025 až 2030 – nové osobní automobily budou muset vypouštět o 25 % (nové dodávky o 17 %) méně emisí CO2 ve srovnání s průměrem z roku 2021
  • 2030 až 2035 – nové osobní automobily budou muset vypouštět o 55 % (nové dodávky o 50 %) méně CO2 ve srovnání s průměrem roku 2021
  • Od 2035 budou muset být emise CO2 všech nových vozidel nulové
Elektromobil
Zdroj: chuttersnap / Unsplash

Jak vidí automobilka budoucnost?

Thomas Ulbrich, který vede divizi New Mobility ve společnosti Volkswagen AG, se nedávno podělil o revidovaný cíl prodeje elektrických vozidel značky v Evropě, který se zvýšil ze 70 procent, jak bylo původně stanoveno ve strategii Accelerate 2021, na nynějších 80 procent (a to i kdyby výrobce našel způsob, jak vyvinout nové typy paliv s nulovými emisemi).

To jinými slovy znamená, že v roce 2030 osm z deseti prodaných aut budou elektromobily. Připomeňme, že do koncernu Volkswagen Group patří značky Volkswagen, Audi, Škoda Auto, Bentley, Porsche, Lamborghini, MAN, Scania, SEAT, Cupra, Volkswagen Užitkové vozy, Navistar International a Ducati.

Ulbrich přiznává, že revidovaný cíl prodeje je možná až příliš ambiciózní, na druhou stranu podle něj dokazuje odhodlání koncernu plnit svou strategii elektrifikace (přinejmenším v Evropě). V USA a Číně zůstávají cíle společnosti v oblasti prodeje elektromobilů do roku 2030 na úrovni 50 procent… alespoň prozatím.

Zdroj náhledové fotografie: chuttersnap / Unsplash, zdroj: Electrec

Total
0
Shares
2 komentářů
  1. Tak i ve Volkswagenu jsou debilové! Myslel jsem, že konečně dostanou rozum a na elektrifikaci se vy**rou!! Fakt zmrdi!!

  2. Plnou parou k totalnimu pruseru. Titanic se chtel tomu pruseru na posledni chvili vyhnout, ale my topime pid kotlem, co to da….

Comments are closed.