Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC

Hodinky a levný chytrý náramek od Xiaomi. mBank hlásí strmý nárůst bezkontaktních plateb

  • Zájem klientů o platby nositelnými zařízeními stoupá, hlásí mBank
  • Pomocí hodinek a náramků nejvíce nakupují v hobby marketech a na čerpacích stanicích

Počet klientů mBank, kteří provádějí transakce prostřednictvím nositelných zařízení, se během roku 2021 zvýšil o 50 procent. Podíl těch, kteří platí pomocí mobilního telefonu, vzrostl o 25 % a množství klientů platících pouze klasickou plastovou kartou se dokonce o 9 % snížilo. Vyplynulo to z dat digitální banky mBank.


Nepřehlédněte: 5 zajímavých funkcí v Xiaomi telefonech s MIUI, o kterých možná nevíte


Může za růst levný náramek Xiaomi?

Za signifikantním růstem bezkontaktních plateb stojí patrně partnerství mBank a Xiaomi. mBank jako jedna z prvních v Česku nedávno umožnila využívat službu Xiaomi Pay pomocí náramku Mi Smart Band 6 NFC, který stojí zhruba tisíc korun. Do portfolia dlouhodobě fungujících moderních platebních služeb Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay tak klientům nedávno přibyla další alternativa, jak platbu uskutečnit.

„Nejvyšší podíl klientů mBank, kteří k platbám využívají nositelná zařízení, je ve věkové kategorii 27 až 36 let s bydlištěm v Praze, kde se toto číslo blíží 7 %. Celkově ve využívání tohoto typu plateb převažují muži nad ženami, a to v poměru 60:40. Zajímavostí je, že ve skupině 19 až 26 let je poměr mužů a žen téměř vyrovnaný, s přibývajícím věkem se ale výrazně mění ve prospěch mužů. Ve věkové kategorii 57 až 66 let je to již 67:33,“ uvedl Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.

Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC
Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC. Zdroj: FONETECH.CZ

Hotovost? Ne, radši hodinky

Rozdíl v platbách plastovou kartou a nositelnou elektronikou u nejčastěji zastoupených obchodníků je vidět zejména ve dvou kategoriích. Porovnání dvaceti nejzastoupenějších obchodníků ukázalo, že při platbách hodinkami nebo náramky se na prvních příčkách objevují hobby markety a čerpací stanice. To je možné vysvětlit převahou uživatelů – mužů, kteří právě tyto obchody navštěvují ve vyšší míře.

V případě plastové karty klienti mBank utratí v průměru částku 531 Kč, zatímco se Xiaomi Pay aktuálně realizují platbu ve výši přibližně 364 Kč. „V porovnání s jinými druhy plateb je průměrná částka utracená nositelnou elektronikou nižší. Z toho vyplývá, že klienti tento způsob platby využívají častěji pro platbu nižších sum, v jejichž případě některé konzervativnější skupiny stále volí spíše hotovost,“ dodává Staněk.

Zdroij náhledové fotografie: Denis Cherkashin

Total
0
Shares